OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Q är ett Bemannings & Rekryteringsföretag inriktat på områdena industri, lager/logistik, administration, ekonomi, teknik samt IT.Kunderna består av såväl stora som små företag som önskar hjälp med bemannings- och rekryteringstjänster.Vi är medlemmar i branschorganisationen Almega samt Svenskt Näringsliv. Till vår kund rekryterar vi en administratör med goda kunskaper inom ekonomi/redovising/lön/administration.Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 75%. Du bör därav vara intresserad av långsiktigt arbeta i denna omfattning då utökning av tjänsten inte är aktuell. Som administratör hos vår kund kommer du självständigt att arbeta med företagets administration.Det innebär bl.a. uppgifter som: löner för både tjänstemän och arbetarekollektivet; fakturering; leverantörsbetalning; bokföring inkl årsbokslut; kundkontatakter i olika ärenden; handha arbetsordrar; kontakter med anställda i olika personalärenden; rapportering till ledning Du behöver ha god datorvana, vara strukturerad besitta erfarenheter inom området.Vidare bör du vara driven, ha "skinn på näsan", ha god kommunikativ förmåga samt vara flexibel. Utbildningsbakgrund: gymnasialnivå (ekonomi eller liknande kombinerat med arbetslivserfarenhet) Erfarenheter inom byggsektorn/mindre företag är meriterande. Mot bakgrund av ovanstående tror vi att du har en arbetslivserfarenhet inom ekonomi, redovisning, löner el.likn.Meriterande om du arbetat inom byggsektorn eller motsv. Vår kund är verksamt inom byggsektorn och har idag cirka 30 anställda.Vi tror att du är en drivande person som trivs med att arbeta självständigt.Du är en problemlösare uppskattar arbete i ett mindre företag.Tjänsten beräknas tillsättas under våren 2011. Märk din ansökan med den tjänst du söker