OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!
Enheten för Stöd till Individ och Familj har till uppgift att utreda, stödja, hjälpa och ge service till utsatta personer i kommunen.
Enheten består av följande verksamhetsområden:
• Myndighetsutövning:
• Ekonomiskt bistånd
• Socialpsykiatrin, LSS, äldreomsorgen
• Missbruk och beroende
• Barn och unga
• Avgifter
• Öppenvårdsteam
• Administration
• Övriga stödfunktioner
Arbetsuppgifter
En stor del av dina arbetsuppgifter är arbete med avgiftdebitering: äldreomsorgsavgifter, föräldraavgifter och avgifter för vård- och behandling. Det innebär att du utreder, beräknar och fattar beslut om avgifter. Du håller dig uppdaterad med gällande lagstiftning och ansvarar för att rätt avgifter debiteras till rätt kund i rätt tid.
Övriga arbetsuppgifter som ingår i ditt uppdrag:
• Posthantering inom enheten för Stöd till Individ och Familj
• Månadsrapporter gällande avgiftdebitering.
• Ansvar för upprättande och revidering av rutiner inom ansvarsområden
• Administrativa arbetsuppgifter på uppdrag av enhetschef
• Arkivering och hantering av avtal och akter
• Övrigt förekommande administrativa och praktiska arbetsuppgifter inom enheten för Stöd till individ och familj
Din roll som administratör innebär ett nära samarbete med handläggare med myndighetsutövningen på enheten, enhetschef och andra samarbetspartner både inom socialtjänsten, kommunen och externt.
Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Älvsbyns kommun, kan du läsa om dem här.
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom administration, socialrätt, förvaltningsrätt eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Erfarenhet att självständigt arbeta inom kvalificerad administration. Du har goda kunskaper inom: socialrätt, förvaltningsrätt, kommunalrätt, GDPR samt offentlighet och sekretess.
Ditt uppdrag inom socialtjänstens verksamhet innebär att du arbetar på ett lagenligt och rättssäkert sätt. God datavana, kunskaper att arbeta med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter är ett krav. Kunskaper att arbeta i verksamhetssystemet VIVA är meriterande.
Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning på 100% under perioden januari 2022 – april 2023 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum 211128.
Urvalsprocessen och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Allmänt
Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden.
Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Älvsbyn är Norrbottens pärla.
I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.