OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Financial Solutions är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.
Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Financial Solutions hjälper kunder att öka sin likviditet och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.
“Vårt fantastiska team inom Backoffice behöver förstärkas med ytterligare en administrativ stjärna, med vilja att fortsätta utmana våra arbetssätt och effektivisera i det dagliga ”.
- Sonja Andersson , Din framtida ledare
Din vardag
Som Administratör tar du hand om administrativa uppgifter inom faktura- och kravhanteringsprocessen och skall genomföra dem så effektivt som möjligt.
Vi är experter inom faktura- och kravhantering och dina kollegor har gedigen kompetens som de gärna delar med sig av. Du behöver bidra med rätt inställning och ett stort intresse för ekonomi och juridik.
Du måste trivas i administrativa uppgifter, där listor avlöser listor, där postberg kommer och där du (nästan) aldrig ser slutet av en pappershög.
Rollen kräver noggrannhet, ett sinne för detaljer och samtidigt förmågan att arbeta i ett stadigt tempo mot givna deadlines.
Några av alla arbetsområden i vardagen:
Inkommande och utgående post
Skuldsanering
Bouppteckningar
Konkurser
Fullmakter
Oplacerade betalningar
Dödsbon
Inom dessa områden kommer du ta emot och bearbeta en stor mängd information och vara bryggan i processen där systemet inte räcker till.
Det innebär att systematiskt arbeta med att bevaka, följa upp, kontrollera, identifiera och arkivera.
Vem är du?
Självklart känner du igen dig i de personliga egenskaper vi beskriver, men du har även en avslutad gymnasieutbildning och viss arbetslivserfarenhet. Gärna inom områden som berör ex. Ekonomi, juridik, service, administration.
Du behöver grundläggande datorkunskaper, vara normal användare av MS Office eller G-suite och ha enkelt för att lära dig nya system.
Arbetet utförs i huvudsak på svenska, men även engelska - därför behöver du ha mycket goda kunskaper i såväl tal som skrift.
Sök idag!
Vill du bli vår femte kollega på Backoffice avdelningen? Sök idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till våra nya lokaler i Helsingborg, med utsikt över sundet!
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Head of Debt Collection, Sonja Andersson ( sonja.andersson@visma.com ). Vid frågor om rekryteringen, kontakta HR Manager, Marina Silfverberg ( marina.silfverberg@visma.com )
Urval och intervjuer görs löpande.