Administratör inom fastigheter

Administratör inom fastigheter

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av administrativt arbete inom fastigheter, och även kunskaper om fastighetsfrågor inom vård och omsorg? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget

Vård- och omsorgskontoret i Sollentuna söker nu en administratör som kommer att arbeta med fastighetsrelaterade uppgifter. Uppdraget startar omgående och löper fram till 31 oktober med möjlighet till förlängning året ut.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos Bemannia. Alla frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Bemannia.

Dina arbetsuppgifter

Rollen innebär att ha kontakt med Vård- och omsorgskontorets utförare/leverantörer vad gäller lokalerna (lägenheter och gemensamhetsutrymme) som de tillhandahåller för brukare eller brukares ändamål.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Samordningsansvar för olika typer av inventeringar samt nycklar

- Ansvara för inventarielistor över vitvaror, basmöblering, patientlyftar och patientsängar som finns i lokaler

- Ansvara för besiktningsprotokoll av lokal i samband med byte eller förlängning av utförare på tillhandahållen lokal

- Fungera som kontrollansvarig för Vård- och omsorgskontoret i befintliga driftavtal, t.ex. kontroll att storstädning utförs årligen

- Ansvara för anskaffning och utrangering av inventarier för att säkerställa effektiva inventarierutiner samt uppdatera inventarieförteckningar löpande

- Kontrollera att utföraren har kunskap om och att de lever upp till de krav som är ställda för brandskydd

- I samverkan med avdelningen Stöd och Utveckling kontrollera att plan för kris och beredskap finns för verksamheten och att kunskap om detta finns

- Samordningsansvarig för behovsanmälningar från Vård- och omsorgskontoret till Lokalförsörjningsenheten

- Samordning av utveckling av den inre och yttre miljön i omsorgsfastigheterna utifrån målgruppernas specifika behov och förutsättningar i samverkan med Lokalförsörjningsenheten

- Säkra information om lokalernas ändamålsenlighet, skick och kostnadseffektivitet utifrån målgrupp, behov och lagstiftning, bidra med analyser och jämförelser kring lokaleffektivitet

- Granskningsansvarig för inkommande fastighetsrelaterade fakturor

Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Minst fyra (4) års erfarenhet av fastighetsadministration

- Kunna driva projekt och utredningar

- God administrativ förmåga

- Erfarenhet av fastighetsfrågor kopplat till vård och omsorg

- Du har en förståelse ur ett brukarperspektiv

- God samarbetsförmåga

- God förmåga att göra prioriteringar och avvägningar i det dagliga arbetet

Det är även mycket meriterande om du är en handlingskraftig och ansvarstagande person som vill arbeta drivande i fastighetsprocessen. Vi önskar att du har uthållighet i arbetsuppgifter som ansvaret omfattar och är en god kommunikatör då du har kontakt med stora och mindre grupper inom kommunen och ute i lokalerna med utförare.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 24 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024