Administratör inom fordonsadministration

Administratör inom fordonsadministration

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta med ett härligt gäng på en händelserik arbetsplats. Som brinner för de sociala och har ett öga för detaljer. Du presterar bra under stress och gillar att arbeta administrativt. Om detta fångat ditt intresse och låter som något för dig, skicka då in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund erbjuder traditionell vagnparksadministration genom ett modernt webb-baserat verktyg. Via det enkla och lättöverskådliga verktyget får deras beställare total kostnadskontroll och bra beslutsunderlag. De tar hand om administrationen och frigör därmed tid så att deras beställare kan fokusera på sin kärnverksamhet. Sedan April 2020 är även lösningar för elbilsladdning (så kallad E-Mobility) ett viktigt produktområde som vår kund erbjuder till nya och befintliga kunder.

Vår kund erbjuder hög kompetens, en kundorienterad försäljnings- och serviceorganisation samt effektiv logistik.

Vår kund jobbar dessutom mot en mer hållbarframtid och lägger stort fokus på cirkulär ekonomi och att skydda liv. De jobbar aktivt för att Sverige ska nå målet om en fossilfri fordonsflotta till 2030 där viktiga satsningar är bland annat laddstolpar och bränslekonvertering. Genom att konvertera gamla fordon med hög klimatpåverkan till att drivas på miljöklassade bränslen kan de reducera såväl utsläpp av växthusgaser som åtgång av material till nya miljöbilar. Som återförsäljare kan de genom deras produkter göra vägarna säkrare. De erbjuder flera produkter som bidrar till ökad trafiksäkerhet, till exempel översiktssystem, kollisionsvarnare och LED-extraljus.

#

Du erbjuds


* En trevlig arbetsplats där man värnar om sina anställda
* En arbetsplats med utvecklingsmöjligheter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du i ditt dagliga arbete att göra högt och lågt. Du kommer attestera såväl dina kollegor internt som att ha kontakt med beställare externt. Du kommer bland annat att svara på frågor via telefon och mail, sköta administrationen och hanteringen av kostnader som kretsar kring kundens fordonsflotta och dess förare.

Du kommer även att:


* Upprätta fakturaunderlag
* Stötta upp med fakturaadministration och arkivering
* Backlog hantering
* Ser till att beställarna får en bra upplevelse och snabb service


VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi
- Har arbetslivserfarenhet ekonomi/administration
- Behärskar svenska väl i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Behärskar Office-paket, i synnerhet Excel
- Har god systemvana
- Har stor social kompetens, då du har daglig kontakt med kunder, förare och leverantörer

Det är vidare meriterande om du:


* Har erfarenhet av bilfinansiering, förmånsvärden och/eller fordonsadministration


Som person är du noggrann och effektiv. Rollen kräver att du är strukturerad, löser problem och arbetar metodiskt. Du är en lagspelare och tycker om att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kollegor, kunder och leverantörer.

Information om urvalsprocessen:

Vi kommer under processens gång att skicka ut ett Personlighets- och problemlösningstest (ca 40 + 12 minuter).

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid - fram till slutet av september
* Placering: Sollentuna
* Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kommer du bli bakgrundskontrollerad förutsatt ditt medgivande.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufase

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer att ges i ett senare skede av processen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 29 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024