Administratör inom företagsförsäkring

Administratör inom företagsförsäkring

Arbetsbeskrivning

Är du en klippa på administration och service? Har du stort intresse för försäkring och söker en ansvarsfull och varierad tjänst? Söderberg & Partners söker en driven och engagerad administratör till ett av våra team inom företagsförsäkringar/SAK-försäkring i Sundsvall.

Som administratör inom SAK så arbetar du bland annat med den administrativa delen av våra upphandlade försäkringslösningar inom motor, företag och VD- och styrelseansvarsförsäkring. Du är en del av hela kedjan från offert till teckning av försäkringen och arbetet sker i ett nära samarbete med de andra administratörerna i teamet. Du fungerar även som support till förmedlarna i de olika försäkringslösningarna och är länken till våra försäkringsgivare.

Vi söker dig som är öppen och har en förmåga att skapa goda relationer. Vi söker dig som verkligen trivs i rollen som administratör och som har ett stort ordningssinne. Resande kan förekomma vid till exempel utbildningsdagar.


- administrativ erfarenhet, gärna inom SAK, motor- och företagsförsäkring
- är ansvarsfull, proaktiv och noggrann
- är effektiv med sinne för detaljer
- är serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar

Kunskap och erfarenhet inom försäkring och ekonomi är en fördel, men lika viktigt är att du har ett driv, är noggrann och verkligen vill lära dig.

Söderberg & Partners är en av Sveriges ledande rådgivare av försäkringar och finansiella produkter. Kommunikationsvägarna är korta och våra medarbetare drivs av ett stort engagemang och intresse för sina arbetsuppgifter. Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 100 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team som består av sex andra administratörer.

Välkommen med din ansökan!

Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placering: Kyrkogatan 22, Sundsvall
Tillträdesdatum; Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2020-03-08
Kontaktperson:
Helena Uvestål Hellmyrs 076-149 52 02

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


Säljstöd företagsförsäkring

Säljstöd företagsförsäkring

4 oktober 2023