Administratör inom företagsförsäkring

Administratör inom företagsförsäkring

Arbetsbeskrivning

Brinner du för administration och service och vill utvecklas vidare inom företagsförsäkring? Nu söker vi en strukturerad och engagerad administratör inom SAK-försäkring till Gävle.

Du kommer att arbeta med administration och support inom företagsförsäkringar och motorfordonsförsäkringar. I den administrativa processen arbetar du nära förmedlarna och de försäkringsbolag som står bakom produkterna.

På kontoret arbetar idag 7 st medarbetare och inom vårt bolag är vi 36 st medarbetare, både rådgivare och administratörer. Vi har en trevlig sammanhållning och en positiv och lösningsfokuserad atmosfär.

Vi söker dig som är strukturerad, driven och serviceinriktad. Du trivs i din roll som administratör och har en vilja att självständigt organisera, ta tag i och slutföra dina arbetsuppgifter. Du har ett positivt förhållningssätt, ett stort ordningssinne och är inte rädd för att ha många bollar i luften samtidigt.

- Administrativ erfarenhet inom SAK-försäkringar såsom motor- och företagsförsäkringar
- Erfarenhet av arbete inom kundtjänst och administration
- Är ansvarsfull, proaktiv och noggrann
- Är effektiv med sinne för detaljer
- Är driven och gillar nya utmaningar med en förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt
- Har en positiv grundsyn, är serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar
- Har goda erfarenheter av att arbeta i Excel och Outlook

Kunskap och erfarenhet inom försäkring och ekonomi är en fördel, men lika viktigt är att du är hängiven, driven samt har den rätta sociala förmågan och verkligen vill lära.

Välkommen med din ansökan!

Placering: Norra Skeppargatan 5, Gävle
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2021-11-19
Kontaktperson: Stefan Hellsten, 070-109 80 00

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


18 december 2024