OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?
Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.
Beskrivning
I rollen som administratör inom granskning på Utbetalningsmyndigheten kommer du att ha huvudansvar för att stötta teamledare och övriga medarbetare på Enheten för granskning.
Arbetet förutsätter egna ställningstaganden och krav på snabba leveranser. Rollen är placerad vid Enheten för granskning som är under bildande inom Avdelningen dataanalys och granskning.
Arbetsuppgifter
Du kommer att stötta med bland annat följande:
- Bistå med vissa arbetsmoment i granskningsarbetet
- Organisera information på olika lagringsytor
- Bistå med stöd till uppföljning av granskningsverksamheten
- Boka och förbereda externa och interna möten, skriva anteckningar och hålla teamens digitala planeringsverktyg uppdaterad
- Administrativa och assistentuppgifter i granskningsverksamheten efter behov
Vi söker dig som har
- Gymnasieexamen som vi bedömer relevant för rollen
- Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete på svensk statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
- Mycket god datorvana, bland annat från Officepaketet, diarieförings- och filhanteringssystem
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från verksamhet där utredningsarbete har varit i fokus
- Erfarenhet av kontakter med andra myndigheter och andra externa parter
- Erfarenhet från verksamhet med höga krav på säkerhet
Efterfrågade förmågor och färdigheter
För att lyckas i rollen som administratör behöver du ha god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad och flexibel. Du behöver även ha en god förmåga till problemlösning och vara självgående. Vidare är du strukturerad, noggrann och tydlig. Du har förmåga att sätta dig in i nya IT-system.
Övrigt
Tjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning på sex månader. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.
I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället för ett personligt brev att få svara på några frågor gällande din bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Kristina Boija på telefon 010-5727566 . Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.