OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har omkring 500 anställda och har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Vill du jobba i en bred administratörsroll i ett utvecklingsinriktat och trevligt HR-gäng? Då har vi ett spännande jobb för dig!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan arbeta med olika former av administration, t.ex. HR-administration i samband med rekryterings-och anställningsärenden (publicering av annonser, underlag för anställningsbeslut och kalla till intervjuer) och utbildningsadministration (samordning av gemensamma utbildningar, bokning av lokaler, kursledare, kallelser, samordning av introduktion för nyanställda).
Som administratör kommer du även ansvara för att uppdatera HR-enhetens information på intranätet, bidra till utveckling och digitalisering av administrativa rutiner och processer och medverka vid utveckling av kurser i form av e-utbildning.
Din bakgrund och kompetens
Krav för anställning
Du har en gymnasieutbildning och något års erfarenhet av administrativt arbete. Dessutom behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och ha en vana av att hantera olika typer av systemstöd.
Meriterande
Det är meriterande om du har
- relevant akademisk utbildning, till exempel personalvetenskap eller kommunikation
- erfarenhet av arbete med HR-administration
- erfarenhet av utbildningsadministration
- erfarenhet av e-utbildning
- erfarenhet av att utveckla administrativa digitala processer
- mycket goda kunskaper i Power Point
- goda kunskaper i Excel
- vana att ta fram enklare statistik
Dina egenskaper
Som administratör behöver du vara ansvarstagande, flexibel och strukturerad. Arbetet kräver också att du är noggrann och har en god samarbetsförmåga. Vi lägger mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Om anställningen
Du kommer att anställas som administratör med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen kan komma att innebära krigsplacering.
Om enheten
Enheten för HR ansvarar för personal- och löneadministration, gemensamma kompetensutvecklingsinsatser, likabehandling, jämställdhetsintegrering, lönebildning och lönesättning, personalstatistik samt arbetsmiljö och hälsa. Enheten ansvarar även för kompetensförsörjning vilket inkluderar myndighetens arbetsgivarvarumärke och rekrytering.
Enheten företräder arbetsgivaren gentemot fackliga organisationer och ingår kollektivavtal. Enheten svarar även på frågor om arbetsrätt och tolkning av avtal, ansvarar för stöd till myndighetens chefer och ger stöd vid rehabilitering och andra individuella insatser.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Marie-Louise Schüssler, telefon 010- 205 22 60.
Fackliga företrädare är för SACO Jim Werngren, telefon 010-205 24 79, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till befattningen som administratör hos oss!
Ansök senast 2019-03-07 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 00476-2019-2.1.1