OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vargön Alloys AB är Sveriges enda producent av ferrolegering och har cirka 200 anställda. Företaget är beläget vid Göta Älv i Vänersborgs kommun och ingår i Yildirim Group of Companies, vilket är en av Europas största tillverkare av ferrokrom. Vår produkt, ferrokrom, är en legering som ger stålet hårdhet och motståndskraft mot korrosion och används vid tillverkning av rostfritt stål samt specialstål över hela världen.
Vi på personalavdelningen har i uppdrag att vara en resurs till verksamheten och finnas till för våra anställda från det att de börjar på företaget tills det att de slutar.
Vårt team söker nu en ny kollega. Utöver dig består avdelningen av fyra personer, två lönehandläggare, en personalgeneralist samt personalchefen. Vi värdesätter varandras kunskaper och hjälper varandra för att kunna ge ett så professionellt stöd till cheferna som möjligt.
För att kunna möta en ökad arbetsbelastning samt kunna avsätta resurser för att effektivisera och kvalitetssäkra våra processer söker vi nu en administratör som har ena benet inom HR och det andra benet inom lön.
Du kommer att ansvara för utbildningsadministrationen inom företaget, både för intern och extern utbildningsplanering samt registreringen av kompetens och certifikat i vårt personal- och lönesystem Agda. Du kommer även att ansvara för att administrera och optimera vårt rapportsystem/listgenerator som finns i Agda så att det utvecklas i takt med nyheter och önskemål om nya rapporter. Du kommer även att hantera statistikrapportering till vårt huvudkontor i Istanbul.
Personalstödsprocessen som finns på vårt intranät, Insidan, behöver utvecklas och likställas med en bra personalhandbok, där vi ser att du kommer ha det övergripande ansvaret i utveckling och publicering. Annan administration inom HR sidan kommer att vara att förbereda och skicka underlag till chefer i förebyggande rehabilitering, semesterhantering, dags för medarbetarsamtal, jubilarer mm, dvs vara den som säkerställer att processerna löper på smidigt.
För att minska sårbarheten på avdelningen så är målet att du även ska läras upp inom lönearbetet så du kan vara en resurs inom löneprocessen för bearbetning löner i Agda. Det innebär bland annat att ge support till chefer och medarbetare kring både lön och tidsrapportering, hantera schemaläggning, uppföljning av attestering för tidrapporter, köra lönen samt löpande löneadministrativa arbetsuppgifter.
För att lyckas i rollen hos oss har du en administrativ erfarenhet och relevant utbildning och/eller erfarenhet av arbete inom lön. Du har arbetat i många olika system och har ett stort systemtänk. Meriterande är tidigare erfarenhet av kollektivavtal med fördel från den privata sektorn. Vi är ett litet team så därför ser vi att du är en positiv person som trivs att samarbeta med oss kollegor samtidigt som du också är självgående. Vidare tror vi att du har ett konsultativt serviceinriktat arbetssätt och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har en helhetsförståelse för datasystem och är noggrann och strukturerad. Vi är prestigelösa och kommunikativa och önskar att du är likasinnad.