Administratör inom HR och Rekrytering hos välmående företag

Administratör inom HR och Rekrytering hos välmående företag

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på administration och vill utvecklas inom HR? Vill du dessutom få jobba med omväxlande arbetsuppgifter som gör skillnad för bolagets anställda? Vår kund växer och behöver nu en resurs som kan hjälpa dem med löneadministration veckovis

för att under hösten även fungera som supportfunktion inom rekrytering till konsultcheferna i bemanningen.

Du kommer sitta i nybyggda lokaler med havet som granne och närhet till tågstationen. Bolaget vet att nöjda medarbetare är nyckeln till framgång och de är måna om att alla ska trivas. Är du den vi söker?

Du kommer initialt anställas som konsult via Jefferson Wells. För rätt person kan detta övergå till en anställning hos kunden. Tjänsten kommer att tillsättas löpande så vänta inte med din ansökan.

Om tjänsten

Företagets primära behov är administration av löner. Lönerna administreras veckovis och innebär också hantering av tjänstepension, statistik, intyg, kontakter med myndigheter m.m.
Dessa uppgifter kräver inte att du har utbildning eller erfarenhet av löneadministration sedan tidigare, vi tror att en person med rätt inställning kan lära sig detta under en introduktion.

I den kommande tjänsten inom Rekrytering arbetar du i tätt samarbete med konsultcheferna med rekryteringsadministration i form av intervjuer, referenser, utskick av jobberbjudanden, kontroller m.m. I denna del av rollen är du ansvarig för kundens viktigaste resurs - konsulter som arbetar inom vården varje dag. Ditt arbete sker i samråd med konsultcheferna för att tillse god tillgång på personal som efterfrågas av kunden där riktade insatser görs för att bemanna stora beställningar och akuta behov. Övrig administration består i kontroll av tidrapportering, distribution av anställningsavtal och fakturahantering för underkonsulter. Kundnätverket består främst av regioner och kommuner runt om i landet.

Du som söker

Gemensamt för samtliga anställa på företaget är att de drivs av affärslust. De har hög servicenivå och ett stort engagemang i sina uthyrda konsulter. För att trivas i rollen som HR-administratör och även som administratör inom rekryteringsfunktionen tror vi att du tycker om varierande administrativa uppgifter samt är orädd inför att ta nya kontakter. Du är affärsmässig och har god samarbetsförmåga. Social kompetens och personligt driv är viktiga egenskaper för att arbeta tätt med konsultchefer och konsulter samt för att kunna bidra till företagets lönsamhet och tillväxt.

Vi ser gärna att du har god vana av att använda Office-paketet och framför allt att du har goda grundläggande kunskaper i Excel samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då tjänsten är uppdelad på två olika områden är förmågan att snabbt kunna växla om mellan olika arbetsuppgifter och affärssystem ett måste.

Det är meriterande med administrativ erfarenhet från liknande tjänster oavsett om du kommer från bemanningsbranschen, service, försäljning, HR, ledarskap eller erfarenhet från vården.

Om Jeffersson Wells

Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.

Vi erbjuder alltid bra anställningsvillkor.



Sök tjänsten i dag!

I den här konsultrekryteringen samarbetar kunden med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonathan Gärdh, 0455-302782, jonathan.gardh@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2022
  • Ansök senast: 29 mars 2022

Liknande jobb


22 november 2024

13 november 2024