OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
-
Vy Buss AB är ett helägt dotterbolag till Vy Group AS som är Norges motsvarighet till SJ och historien sträcker sig tillbaka till 1925. Vy Buss AB bedriver upphandlad kollektivtrafik som består av linje- och skolbusstrafik samt kommersiell trafik. Verksamheten utgår från 20 depåer i Sverige, från Östersund i norr till Lund i söder. Vy Buss AB har ca 2000 medarbetare och närmare 700 bussar i yrkesmässig trafik. Bolaget omsätter 1,6 miljard SEK. Största samarbetspartners är Västtrafik, X-trafik, Skånetrafiken, Jönköpings Länstrafik och Länstrafiken i Jämtlands län. Den kommersiella trafiken består dels av Flygbussarna samt av långväga expressbusstrafik som kör under varumärket Bus4You.
Till vår HR-avdelning söker vi dig som är intresserad av ett extrajobb/deltidsjobb inom löneområdet med inslag av HR-uppgifter. HR-avdelningen är en stödfunktion till verksamheten och vi stöttar både kollektivavtalsanställda samt tjänstemän. I början kommer det främst vara löneavdelningen som behöver stöttning i diverse administrativa uppgifter. På sikt kommer även mer arbetsuppgifter inom HR/lön kunna läggas på rollen, till exempel kan det finnas möjlighet att stötta i rekryteringsuppdrag. Därför söker vi dig som har intresse och fallenhet för att arbeta brett inom området HR/lön. Du som söker kanske studerar eller nyligen avslutat dina studier som lönespecialist eller någon annan utbildning inom HR.
Arbetsuppgifter
Som adminstratör inom HR/lön kommer du ha ansvar för att skriva intyg av olika slag, både för enskilda medarbetare men också till myndigheter som efterfrågar uppgifter i sina ärenden. Det kan till exempel vara intyg till försäkringskassan, arbetsgivarintyg, tjänstegöringsintyg m.m. Vidare så kommer du arbeta i vårat lönesystem för granskning av utlägg/reseräkningar. Exempel på andra arbetsuppgifter är:
.Hantering av läkarintyg
.Hantera ärenden mot Kronofogden
.Hantera inkommande post
.Vid förekommande fall vara behjälplig med andra arbetsuppgifter inom teamet
Kvalifikationer
.Avslutad vidareutbildning eller pågående studier inom HR/lön
.Dokumenterad arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
.Goda kunskaper i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt
.Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel
.God vana av att arbeta i olika system, främst inom lön är meriterande
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och som med lätthet kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. Du är inte rädd för att ta i där det behövs och detta gör du med ett prestigelöst förhållningssätt. Du uppskattar att tillhöra ett team samtidigt som du kan jobba på självständigt med dina arbetsuppgifter. Vi söker dig som tycker om mötet med andra människor då det i tjänsten ingår att ha kontakt med både kollegor ute i verksamheten, på huvudkontoret samt med representanter från olika myndigheter. Detta förutsätter att du har förrmågan att kommunicera i olika kanaler, som till exempel teams, telefon och via e-post.
Vi erbjuder
Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg vid Polhemsplatsen. Anställningen är en visstidsanställning med omfattning 50 % under minst sex månader. I perioder kommer det finnas möjlighet att arbeta mer timmar. Arbetet kan förläggas flexibelt med både halv och heldagar i överenskommelse med gruppledaren. Möjlighet till distansarbete finns. Vi önskar tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Individuell lön och villkor enligt Tjänstemannaavtalet.
Vi hanterar ansökningar löpande. För mer information om anställningen vänligen kontakta Karin Johansson (gruppledare lön), karin.johansson@vy.se
Kontaktinformation
Alexandra Stéen, HR Partner, alexandra.steen@vy.se
Arbetsplats
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg