Administratör inom Immigration Services

Administratör inom Immigration Services

Arbetsbeskrivning

Om företaget
EMPLOID söker en administratör till ett konsultuppdrag hos vår kund i Malmö. Företaget har gedigen erfarenhet av international relocation och global mobility services. Tjänsten är ett konsultuppdrag där anställning inledningsvis sker via EMPLOID, med goda chanser att bli överrekryterad och anställd hos kundföretaget. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om tjänsten
Som administratör hos vår kund tillhör du teamet Immigration Services, där merparten sitter i Stockholm. Därför är det viktigt att du kan ha ett samarbete kollegor emellan även digitalt. Din roll syftar till att granska och säkerställa att de dokument som krävs finns med i ansökningar hos olika myndigheter. Rollen är av administrativ karaktär där du har en viktig roll för att säkra en effektiv och korrekt utförd process inför kunds relocation. Det innebär att arbetsuppgifterna kan variera beroende på dokumentens omfattning eller ansökningarnas geografiska ursprung där det finns olika krav på dokument. Du kommunicerar internt med olika funktioner och rapporterar till avdelningens Team Leader. Mer ingående innefattar arbetsuppgifterna:
- Säkerställa att rätt dokument och handlingar finns korrekt registrerade i systemet
- Intern kommunikation och nära samarbete med företagets övriga avdelningar
- Säkerställa att kommunikation internt och externt sker enligt fastställda rutiner och policys
- Du kan även komma i kontakt med myndigheter så som migrationsverket och fackliga organisationer
Om dig
Vi söker dig som har fallenhet för administration och som trivs i en föränderlig bransch. Vi ser gärna att du har en vana av att förhålla dig enligt lagar och rutiner i ditt arbete, och är bekväm att hantera ett stort antal ärenden från början till slut. För att vara aktuell för tjänsten krävs:
- Avslutad gymnasial utbildning
- Något års arbetslivserfarenhet inom administrativa tjänster
- Goda kunskaper i Officepaketet samt god systemvana
- Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att vara framgångsrik i rollen är det av stor vikt att du är noggrann och har öga för detaljer. Du måste även kunna kombinera ditt noggranna arbetssätt med effektivitet eftersom ditt arbete är avgörande för hur smidig processen hos berörd myndighet kommer att bli. Du har en god kommunikativ förmåga och en positiv inställning till ditt arbete samt förståelse för att ditt arbete påverkar människor på den globala arbetsmarknaden och deras möjlighet att bo och jobba i Sverige.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, konsultuppdrag
Plats: Malmö, hemarbete kan förekomma
Arbetstider: 08.30-17.00
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Administratör, Dokumentgranskare, Filing Konsult, Relocation, Rekrytering, Malmö

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024