Administratör inom individ- och familjeomsorgen

Arbetsbeskrivning

Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde.


Individ- och familjeomsorgen består bland annat av team inom vuxen, barn- ungdom- och familj, försörjningsstöd, bistånd, familjehem, kommunpsykiatri.

Hos oss får du vara del av ett team med skickliga, engagerade och stolta kollegor där alla får vara med att bidra till målet och aktivt dela och utveckla kunskap tillsammans. Vi ser tillsammans till att vi har en jämn och bra fördelning av våra arbetsuppgifter och att vår arbetsmiljö är bra, för här arbetar vi mot gemensamma mål.

Du kommer att ha ett utmanande och givande jobb där du får göra skillnad i människors vardag.



Förmånen med att arbeta inom Individ- och familjeomsorgen är att du hos oss får individuell kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till gratis parkeringsplats, närhet till tåg- och busstation som finns ett stenkast från socialkontoret och självklart fantastiska kollegor.



Brinner du för hög service och ett gott bemötande? Har du förmåga att möta människor i kris?
Här kommer du att träffa människor i alla åldrar och olika livssituationer och ingen dag är den andra lik.

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till en administrativ tjänst inom Individ- och familjeomsorgen.
Du kommer att bemanna vår reception där du svarar i telefon, tar emot klientbesök och ger information om individ- och familjeomsorgens verksamheter. Du administrerar och registrerar inkommande post och fakturor. Du är behjälplig med administrativa uppgifter inom övriga enheter inom Individ- och familjeomsorgen.
I tjänsten ingår arbete i flera olika system, bland annat ProCapita, Cosmic Link, Självservice och Raindance.
Du ansvarar för arkiv och gallring.

Kvalifikationer
För att söka tjänsten ser vi att du som person är empatisk och gillar att möta människor. Vi söker dig som har en avslutad och godkänd gymnasieutbildning. Du behöver ha erfarenhet av arbete med människor.
Starkt meriterande är tidigare erfarenhet som receptionist eller av administrativt arbete.
Vi ser också positivt på om du har jobbat med eller nära socialt arbete. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, samt goda IT-kunskaper och kan Word, Excel, PowerPoint och Outlook. Meriterande är också att du har erfarenhet av att arbeta i ProCapita, Cosmic Link, Självservice och Raindance samt har grundläggande kunskaper om Förvaltningslagen, Kommunallagen och Socialtjänstlagen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen kommer vi att be dig om ett utdrag ur belastningsregistret.

Villkor
Anställningsform: Tills vidare, provanställning kan komma att tillämpas
Omfattning: Deltid 80%
Tillträde: 2022-03-07

Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringsperioden.





Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Individ- och familjeomsorgen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Liknande jobb