Administratör inom inköp & logistik sökes omgående!

Administratör inom inköp & logistik sökes omgående!

Arbetsbeskrivning

Söker du en spännande och utmanande roll inom inköp och logistik? Är du redo att ta steget in i en ledande position inom en branschledande organisation? Då har du hittat rätt! Plandent AB i Stockholm letar efter en driven administratör inom inköp & logistik som kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden inom företaget.

OM TJÄNSTEN
Plandent AB är en ledande aktör inom tandvård och dentalutrustning. Vi strävar alltid efter att leverera de bästa lösningarna till våra kunder. Nu söker vi för deras räkning en engagerad Administratör inom Inköp & Logistik som vill vara en del av deras dedikerade team i Stockholm.

Som administratör inom inköp & logistik kommer du att spela en central roll i Plandents organisation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar inkluderar:
- Skapa inköpsorder i ERP-systemet (Microsoft AX) samt avropa beställningar hos leverantörer.
- Godkänna leverantörsfakturor och säkerställa korrekt hantering av fakturor.
- Fakturera projektorder med komplexitet.
- Ansvara för reklamationshantering och krediteringar gällande projektorder.
- Planera, beställa och hantera leveranser till våra kunder.
- Delta i masterdata-hantering med särskilt fokus på inköp.
- Ansvara för mindre lagerställen, inklusive inventering, avstämningar och eventuella nedskrivningar.
- Samarbeta och samordna med andra medarbetare som arbetar med lager.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef som fungerar som coach och karriärstöd
- Att bli del av ett spännande bolag inom tandvård och dentalutrustning

VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta med ERP-system, företrädesvis Microsoft AX 2012.
- Språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav.
- Kunskaper i finska är meriterande.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Initiativtagande
- Prestigelös
- Noggrann och strukturerad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 1 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024