OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och strukturerad person som gillar att odla relationer och trivs i en utvecklande miljö? Då kanske det är du som ska hjälpa oss med vårt viktiga samhällsuppdrag.
Om oss
Hos oss på trafikförvaltningen får du jobba med starka varumärken som SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänst i Region Stockholm och Spårvägsmuseet.
Tillsammans ansvarar vi för halva Sveriges kollektivtrafik och vi har höga ambitioner. Vi utvecklar en av världens mest hållbara och attraktiva kollektivtrafik. Och vi jobbar dagligen med att minska vår miljöpåverkan, öka social hållbarhet och ansvarfullt förvalta våra gemensamma medel. Utan oss stannar Stockholm.
Om rollen
Sektion Inköp och upphandling genomför samtliga upphandlingar på trafikförvaltningen. Därutöver ansvarar sektionen för funktionen Inköpsstödet, för förvaltning av vissa ramavtal och för arbetet med kategoristyrt inköp. På sektionen pågår löpande 30-40 upphandlingsuppdrag. Vissa av dessa drivs i projektform medan andra drivs som uppdrag.
När en upphandling avslutas vidtar ett ibland mycket omfattande arbete med färdigställande av avtal och andra dokument. Administratörens roll är att bistå projekten och uppdragen med administrativt stöd och att löpande arbeta med sektionens verksamhetsutveckling med fokus på dokumentstruktur och rutiner kring hantering av dokument.
Arbetsuppgifterna innebär bl a:
diarieföring
hantering av begäran om utlämnande av allmän handling
upprättande av administrativa rutiner
Rollen kan innebära även andra administrativa arbetsuppgifter, då tjänsten är tänkt att vid behov utgöra stöd till hela sektionen.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du:
Vi söker en proaktiv, nyfiken och erfaren administratör som har förmåga att skapa struktur i arbetet men som också trivs med att växla mellan olika arbetsuppgifter. Då arbetet innebär många kontakter är samarbetsförmåga och förmåga att bevara goda relationer en viktig egenskap.
Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö och som har förmåga att skapa struktur i arbetet. För att trivas i rollen är du vass på att skapa och bibehålla goda relationer, har förmågan att se och lösa problem och kommunicerar på ett tydligt och anpassat sätt. Vårt arbetsspråk är svenska så du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Krav:
Avslutad gymnasial utbildning
Erfarenhet från administrativt arbete
Erfarenhet från utveckling av dokumenthantering
Meriterande:
Eftergymnasial utbildning
Erfarenhet från offentlig sektor
Erfarenhet av offentlig upphandling
Erfarenhet av utlämnande av allmän handling
Erfarenhet av projektverktyg, ärendehanteringssystem, diarieföring och arkivering
Det här erbjuder vi dig
På trafikförvaltningen har du möjlighet att växa och utvecklas för ett helt yrkesliv. Här kan du vara expert och fokusera på ditt sakområde. Samtidigt som du jobbar i ett lag och i en organisation med stor bredd. Det finns stora möjligheter att röra sig mellan olika roller och uppgifter. Du har utrymme att forma din egen karriärväg och stärka både din personliga och professionella utveckling i en spännande och varierad miljö!
Vi är en välkomnande och öppen arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra. Vi vet att nyckeln för att vi ska klara vårt uppdrag – är medarbetare som trivs, mår bra och kan utvecklas på jobbet. Därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa hållbarhet i vårt arbetssätt, bland annat genom att erbjuda flexibilitet i vardagen och hybridarbete när möjlighet finns.
Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag på 5 000 kr. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss. Läs mer om våra förmåner här.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker med CV via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökan via e-post. För att säkra objektiva bedömningar använder vi tester i samband med urval. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Peter Lundén, tfn 070-786 1466. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Charlotte Sujeebun Olofsson, tfn 0707863222.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 6 september. Vi ser fram emot din ansökan!
Eventuella arbetsprov kan bli aktuella för tjänsten.
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida. Du hittar oss också på LinkedIn.
Nyckelord: dokumenthantering, inköp, upphandling, administratör
#LI-Hybrid
Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan!
Att söka jobb i Region Stockholm
Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.
https://www.regionstockholm.se/jobb