OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Siemens i Malmö är i behov förstärkning till deras administratörsteam inom kundservice. Vi letar efter dig som trivs i en aktiv och kommunikativ roll med mycket ansvar. Välkommen med din ansökan redan idag!
Om företaget
Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalitet i mer än 170 år. Företaget är verksamt världen över, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering.
Dina arbetsuppgifter
I arbetet ingår dagliga kontakter med tekniker, utförandeledare, säljare, projektledare och kunder. Du kommer även att vara support till tekniker vid problem med återrapportering och kommer bland annat att ta emot felanmälan via telefon, mejl och webb-portal. I din roll kommer du också lägga upp nya kunder i systemet samt koordinerar lediga tekniker med inkommande order. Utöver det kommer du också utföra kontroller av kreditvärdighet hos kunder, samt upprättar och underhåller serviceorder i affärssystemet SAP. En aktiv roll där du kommer att ha ett eget ansvarsområde men du har alltid ett team av kollegor där ni tillsammans hjälps åt med att lösa de problem eller uppgifter som uppstår.
Din profil
Vi söker dig som har god förståelse för logiska flöden och hur ekonomiska resultat skapas. Vi tror att du har en passion för kundservice med en ambition att alltid ge en professionell administrativ service. Du trivs i en kommunikativ och fartfylld miljö med många arbetsuppgifter på gång. Då både svenska och engelska används som arbetsspråk är det viktigt att du behärskar båda språken väl.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som tar stort eget ansvar. Du är social, initiativtagande och positiv. Du behöver också vara strukturerad och bra på att prioritera. I rollen kommer du arbeta både självständigt och samarbeta med dina kollegor.
Ansökningsförfarande
För den här tjänsten samarbetar Siemens med Skill. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 14 december 2020. Planerad start för tjänsten är 18 januari 2021 och anställningsperioden sträcker sig till 30 juli 2021 därefter finns god chans till förlängning. Tjänsten kommer att tillsättas när vi hittat rätt person så vänta inte med att söka. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Isabella Andersen, isabella.andersen@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.