OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en skicklig administratör med erfarenhet från verksamheter med kundkontakt och service. Du har en god kommunikationsförmåga och kan möta människor i utsatta livssituationer och har lätt för att skapa förtroende via telefon och möter dina medmänniskor med värdighet.
Täby församling är i ett uppbyggnadsskede av en ny gemensam bokningsfunktion för begravningsadministration och församlingens bokningar, vilket kan ge möjlighet till utveckling.
Arbetsuppgifter
Bokning och administration av gravvisningar, gravsättningar och transporter samt att föra församlingens digitala gravbok och gravkarta.
Löpande diarieföring av ärenden samt kontakt med externa samverkanspartners som myndigheter, begravningsbyråer och leverantörer.
Bokning av dop, vigsel och begravning samt borgerlig begravning.
Registrering av samtliga kyrkliga handlingar samt övriga ändringar i K-bok.
Bokning av församlingsverksamhet, interna bokningar och externa hyresgäster enligt församlingens bokningspolicy.
Bemanna receptionen enligt schema och välkomna besökare.
För att lyckas i denna roll krävs att du har hög servicenivå, är positiv, uthållig och självgående och gillar att arbeta med många varierande uppgifter. Du har ett flexibelt och strukturerat arbetssätt. Vi ställer höga krav på noggrannhet och säkerhet liksom ett gott etiskt förhållningssätt.
Du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller utbildning som bedöms likvärdig. Tidigare arbete inom administration och kundservice är ett krav. Erfarenhet av begravningsverksamhet eller myndighetsutövning är meriterande.
Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet och det svenska språket, både i tal och skrift. Att använda administrativa datasystem faller sig naturligt för dig.