Administratör inom Liv- och Pensionsförsäkring i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Säkra Stockholm Öst AB är en del av Säkraorganisationen som idag sysselsätter drygt 200 medarbetare runt om i landet. Säkra är en av Sveriges största förmedlarorganisationer inom både Liv-, Sak- och Sparförsäkring.
Vi är ett företag med stort kundfokus, hög arbetsmoral och stark teamkänsla.
Idag är vi sju medarbetare som sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Våra kunder är i huvudsak företag med tjänstepensionsavtal men även privatpersoner kan förekomma. arbetar med långa kundrelationer, är lyhörda och flexibla i vårt arbetssätt och mot våra kunder.


Är du en lagspelare som söker ett jobb där du får stort eget ansvar, flexibilitet och goda utvecklingsmöjligheter? Då har vi det för dig!

Om tjänsten

Som administratör har du daglig kundkontakt. Du kommer att hantera och hjälpa våra kunder inom främst liv- och tjänstepensionsområdet i vårt ärendehanteringssystem Webcap. Arbetsuppgifterna är varierande och kan t ex bestå av att
• Stötta rådgivaren med sammanställningar och utredningar före och efter möten
• Uppföljning, mötesbokning
• Utforma policys och avtal
• Hålla egna informations-och administrationsmöten

Vem är du?

Vi söker dig som tycker om att möta både kunder och leverantörer i din vardag och är van vid ett tidvis högt tempo. Du medverkar till att utveckla och driva affären. Du strukturerar och prioriterar ditt arbete och är noggrann.
Du har god datavana (excel och Office 365) och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Du har god försäkringskunskap och en grundutbildning inom liv- och pensionsförsäkring. Tidigare erfarenhet av arbete som livförsäkringsadministratör är meriterande.

Vi erbjuder:

En bred administrativ tjänst med stort eget ansvar och med goda utvecklingsmöjligheter.
Vi har hög kunskapsnivå i alla led och är prestigelösa med högt i tak. Vi stöttar varandra och har utvecklat ett bra samarbete mellan medarbetare och kundföretag med långsiktiga relationer.

I denna rekrytering samarbetar vi med Ponto Rekrytering och Bemanning. Du är välkommen att söka tjänsten via deras hemsida www.ponto.nu. Kontakta gärna ansvarig Jens Linde, jens.linde@ponto.nu alt 072-505 82 22 om du har frågor om tjänsten. Urval kommer att ske löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.
Ponto är ett ledande företag inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas.
Vi är bäst för dig!
#Nr1avtryckenergibryrossom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ponto AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 12 september 2018

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024