Administratör inom logistik och transport

Arbetsbeskrivning

Presentation

Till ett globalt företag i Ludvika söker vi nu efter vår nästa konsult som är redo att hoppa på ett spännande heltidsuppdrag från och med den 16 maj. Uppdraget förväntas pågå tom 12 augusti 2016.

Skicka in din ansökan redan idag, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag!


Arbetsuppgifter

Som transport- och logistikadministratör ingår det i din roll att ha kontakt med så väl andra avdelningar inom företaget som transportföretag, kunder och olika terminaler. En del av arbetet innebär att du ska boka leveranssändningar för utgående leveranser med de transportföretag vilka företaget har företagsavtal med. Du ska även utfärda fakturor för leveranserna som skickas iväg.

Vidare ingår det i rollen att informera kunderna om leveransuppgifter samt ta fram och skicka den dokumentation som krävs för tulldeklaration i mottagarlandet. Du ska kunna värdera informationen i inköpsordrar avseende fakturering samt kontrollera transportfakturor och attestera dem. Att lägga in väsentlig information samt uppdatera information i företagets system ingår också i arbetsuppgifterna.


Utbildning/erfarenhet

Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning, en universitetsutbildning inom logistik eller liknande ses som meriterande. Goda kunskaper i skriven så väl som talad engelska är ett krav.

Som person är du ansvarstagande, effektiv och noggrann samt har en förmåga att arbeta mot snäva tidsramar. Vi ser även att du är social och har god kommunikationsförmåga då arbetet innebär mycket kontakt både internt samt externt.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 2 maj 2016

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024