Administratör inom logistiklösningar

Arbetsbeskrivning

Ingress
Söker du omgående efter ett omväxlande arbete som Administratör där du får tillfälle att utveckla din analytiska förmåga? Då har vi på Otiga konsultuppdraget för dig!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Administratör hos vår kund i Västberga, sydväst om centrala Stockholm kommer du i rollen som administratör få arbeta strategiskt och operativt, för att utveckla vår kunds logistiska utmaningar.

I rollen arbetar man tillsammans med ombudsansvariga samt övriga ombud i Sverige, för att skapa distrubitions- och logistiklösningar. Genom att arbeta högt kvalitativt strukturerar man de dagliga operativa arbetet, genom att dels tillhandahålla ny personal med arbetsmaterial och introduktionsunderlag.

En andra del i rollen innebär att arbeta som support för ombuden i Sverige, genom att besvara på frågor via mail och telefon. Ett tredje ansvarsområde är att ha övergripande koll på utbetaldningsunderlag som rapporteras vidare internt. De strategiska arbetet innebär att vecko- och månadsvisa kvalitétsuppföljningar och analyser.

Avslutningsvis stöttar man övriga team och chefer i den dagliga driften och arbetar för att utveckla arbetet för en enklare logistisk resa i Sverige. Rollen innebär att man kommer arbeta emellan olika team, och vara en drivande faktor till att vår kund kan bedriva sitt operativa som strategiska arbete, för att förenkla e-handels köp till slutkund. Vår kund är en expansiv fas, vilket innebär att man kommer arbeta i ett dynamiskt tempo, som innebär att arbeta i högt tempo, med kvalité och noggranhet.


Ansökning
För att ansöka klickar du på knappen Ansök och bifogar ditt CV. Vid frågor går det bra att ta kontakt med othilia.roos.englund@otiga.se

Din profil
Vi söker efter dig som har minst två års erfarenhet av administration, gärna med liknande arbetsuppgifter som nämnt ovan. Du talar svenska och engelska flytande. Tidigare erfarenhet av kundservice samt ekonomiadministration är högt meriterande, samt om du har bedrivit koordinering. En annan hög merit är om du har arbetat inom lager- och logistikbranschen.

Vi tror att för att trivas och lyckas i följande konsultuppdrag är du välorganiserad, noggrann och analytisk, i och med att du kommer bearbeta stora mängder information. Du kommer att arbeta med flera olika interna beställare och kontakter, därför är det viktigt att du är en högt kommunikativ person. Hos vår kund sker stora omställningar snabbt, därför bör du förvänta dig ett arbete med högt tempo men samtidigt med ett gott tålamod. Vår kund är verksam inom logistik- och lagerbranschen, därför ser vi att du har ett intresse och gärna en förståelse kring dessa branscher, och gärna att du har en drivkraft att vilja utveckla nya logistiklösningar. Avslutningsvis är du en positivt lagd person som tycker om att arbeta med andra.



Erbjudande
Följande konsultuppdrag är på heltid, med start omgående. Du kommer bli erbjuden en visstidsanställning på 6 månader, med stora möjlighet till förläggning!

Om oss
Det är vi som är Otiga Sverige. Vi arbetar med bemanning - och rekrytering och vi vet hur viktigt det är med en stark lokal närvaro. Som ett fullserviceföretag inom bemanning och rekrytering hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla olika led. Hos Otiga är det människorna som gör skillnad!

För mer information gå till www.otiga.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Otiga Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 4 november 2021

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024