Administratör inom logistikplanering!

Administratör inom logistikplanering!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Rackstad Bil & Delar är en komplett verkstad, inriktad på demontering av lastbilar och stora maskiner. Med nära 50 år i branschen har företaget utvecklats till att bli en av de större aktörerna på den skandinaviska marknaden. Skadade lastbilar för demontering köps in från försäkringsbolag i hela Norden. De begagnade delarna säljs sedan till märkesverkstäder och åkerier över hela Europa. 50% av verksamheten består av export till märkesverkstäder utanför Sverige. Företaget har även specialistkunskap inom lastbilspåbyggnad och hanterar även reparationer, försäljning av begagnade lastbilar, släp, entreprenadmaskiner samt reservdelar i toppskick.

Målet är att ligga i framkant och driva utvecklingen av demonteringsbranschen framåt. Rackstad Bil & Delar erbjuder hög personlig service, djup kunskap om teknik och mekanik samt en stor kärlek för tunga fordon.

Dina arbetsuppgifter
Logistikadministration omfattar identifiering av produkterna i varje fas av dess transport. Du kommer ha ett övergripande ansvar för alla transporter till och från företaget.
Detta innebär arbetsuppgifter som planering, dokumentering, registerhantering, inrapportering av statistik, fakturahantering, upprättande av fraktavtal, tullhantering samt kommunikation med leverantörer, transportörer och tullverket.

Din profil
För att hantera ovanstående arbetsuppgifter ser vi att du är en vän av ordning och struktur. Du har relevant arbetserfarenhet inom orderadministration, orderhantering, transportadministration och tulladministratering. För att trivas i rollen besitter du en hög arbetsmoral, är social och har förmåga att knyta nya kontakter. Du uppskattar effektiva samarbeten och tar initiativ för att driva arbetet framåt. Du vill utvecklas i din roll, hitta förbättringar och implementera dessa i den dagliga verksamheten. Som person gillar du att ha flera processer igång parallellt, är flexibel samtidigt som du säkerställer att resultatet blir korrekt!

Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.
Vi ser fram emot att träffa dig!

Om Industrisupport
Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag.

När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Industri Support Värmland AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 april 2023
  • Ansök senast: 14 maj 2023

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024