Administratör inom logistik/transport

Administratör inom logistik/transport

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag
Nu söker vi en serviceinriktad medarbetare för en tjänst som Logistiksupport hos ett av våra kundföretag. Den här rollen passar dig som trivs med att ha många kontakter, som gillar att ge service och som har ett intresse för logistik/transport.

Tjänsten innebär att du initialt kommer att vara anställd som konsult hos Nercia men arbetet sker ute hos vår kund.


Arbetsuppgifter
Som Logistiksupport ingår du i ett administrativt team som stöttar företagets anläggningar. Du blir en viktig del i en grupp där samarbete, glädje och omtanke är ledord. Du kommer att ingå i ett trevligt och kompetent gäng som jobbar i en trygg och säker miljö och där alla ställer upp för varandra och har roligt tillsammans.

Några av de huvudsakliga uppgifterna är:
• Hantera våg för in- och utgående bilar
• Säkerställa fungerande leverans gentemot företagets kunder
• Agera proaktivt för att förbättra logistiken hos kund
• Skapa och säkerställa underlag för ekonomiska dokument
• Hantera uppkomna avvikelser
• Säkra korrekt prissättning mot transportörer och mottagare i företagets affärssystem
• Registrera och förmedla utleveransuppdrag
• Second linesupport, hantera ärenden från andra inom administrationen och stöd till sälj och produktion

I den här rollen är du företagets ansikte utåt och vägleder kunderna genom lyhördhet och kompetens. Du möter dagligen chaufförer och arbetar nära gårdspersonalen där du bl.a. tar emot allt inkommande material, samt har en daglig dialog med företagets transportörer. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor både internt och externt är kommunikation och samarbete en viktig del i ditt arbete.


Din profil
Det viktigaste för oss är din attityd, ditt driv och din vilja att utvecklas. Arbetet förutsätter att du som person är serviceinriktad och kommunikativ och tycker att det är roligt att bygga nya relationer. Du engageras av att ha flera arbetsuppgifter pågående samtidigt och du strävar efter att lösa de problem och frågeställningar som uppstår.

Vi tror att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och det är en fördel om du har viss erfarenhet av arbete inom logistik/transportfrågor. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med Office-paketet och digitala affärssystem ses det som meriterande.

För att trivas i den här tjänsten är det viktigt att du är nyfiken och gillar förändringar då företaget befinner sig i ständig utveckling. Här är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen och genom att bidra med energi och engagemang medverkar var och en till en god arbetsmiljö.


Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Arbetstiderna är förlagda till dagtid och tillträde sker enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Som anställd är du vår viktigaste resurs och du skall känna dig trygg i din anställning. Vi lägger stor vikt vid att skapa en god relation mellan medarbetare för att skapa en god stämning och arbetsklimat. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag, sociala aktiviteter, tillgång till kompetensutveckling och anställning på kollektivavtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Blomqvist

Ingela Klingvall
076-317 34 20
Oskar Trulsson

Personalansvarig Stina Ljungström
019-206700
Stina Ljungström

Stina Ljungström

Rickard Algotsson
072-717 90 50
Rickard Algotsson

Madeleine Leo

Stina Ljungström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nercia Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 10 april 2022

Besöksadress

BOX 140 55, Örebro
None

Postadress

BOX 14055
ÖREBRO, 70014

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024