Administratör inom lön och ekonomi

Administratör inom lön och ekonomi

Arbetsbeskrivning

Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.

Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.

Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.

Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!







ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som administratör inom lön och ekonomi är en delad tjänst där du kommer tillhöra både HR-enheten och ekonomienheten.

Dina arbetsuppgifter inom ekonomiadministration består bland annat av att sköta debitering av avgifter för kommunens verksamheter såsom exempelvis barnomsorg, äldreomsorg med mera. I arbetet ingår daglig kontakt med kunder i olika slags frågor samt vissa utredningsinsatser. I arbetet ingår även kravverksamhet, vilket innebär allt från betalningspåminnelse till kontakt med inkassoföretag. Tjänsten innehåller också löpande avstämning av kundreskontran. Ditt dagliga arbetsverktyg är Å-datas system för debitering samt Visma gällande redovisning.

Som löneadministratör ansvarar du för den direkta lönehanteringen inom ditt ansvarsområde. Arbetet består av löpande löneadministration, avtalstolkning, kvalitetssäkring, beräkningar, upprätta intyg med mera. All rapportering sker i lönesystemet Personec.

Du kommer ha nära kontakt med framförallt chefer och administratörer i våra verksamheter och tillsammans med dina kollegor på HR och ekonomi bidrar du till en hög servicenivå till kommunens alla verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna eftergymnasial utbildning inom lön och/eller ekonomi. Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom områdena och har du dessutom arbetat inom kommunal verksamhet är det meriterande.

Rollen kräver att du är drivande, lösningsorienterad, flexibel och strukturerad som person. Du gillar att ha många kontaktytor i ditt jobb och har en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta i olika IT system. Du är en fena på siffror och en mycket god användare av Office-paketet speciellt Excel.
Har du erfarenhet av att arbeta i Personec och Å-data är det meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom, självständighet, noggrannhet, god samarbetsförmåga och initiativrikedom. Vi ser gärna att du har förmågan att lyssna till våra kunder samt möta dem i olika situationer.



ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Krook
031976200
Ronnie Bryngelsson

Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46
Vision Dick Andersson
031-97 63 65
SACO Lars-Gunnar Andersson
031-97 62 10
Säkerhetssamordnare Bodil Everlund
031-97 88 40
Folkhälsoplanerare Lovisa Larsson Allansson
0706-90 97 30.
Kommunal Väst Ronnie Bryngelsson

Enhetschef renhållningen Thomas Wijk
031-97 62 58
Enhetschef Kretsloppsenheten Thomas Wijk
031-97 62 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Sockenvägen 13 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024