Administratör inom lön sökes - Bli en del av vårt a+Team!

Arbetsbeskrivning

Gillar du att jobba i ett team där man tillsammans ansvarar för ett bra resultat och där det finns stora möjligheter att utvecklas och växa i rollen? Har du ett systemintresse och kanske tidigare erfarenhet av att jobba med någon typ av administration? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!
På Accountor har vi tagit steget till att vara en av Sveriges mest digitaliserade byråer vilket ger oss och kunderna en säkrare leverans. Att arbeta som administratör på Accountor innebär ett varierat och flexibelt arbete. Det finns stora möjligheter att bredda kunskaperna inom området lön och rollen passar dig som uppskattar noggrannhet och vill utvecklas i din profession.
Om rollen:
I rollen som administratör är ditt huvudområde att arbeta med reseräkningsgranskning genom att granska utläggskvitton för olika kunder mot olika deadlines. Löpande kundkontakt ingår via mail och telefon samt digitala/fysiska möten. Under en intensiv period i månaden jobbar du med kvittogranskning och vid lugnare perioder ingår även övrig administration kopplat till lön. För rätt person finns stora möjligheter att bredda rollen och på sikt även jobba med exempelvis HRM-support (systemstöd) och med arbetsgivarintyg.


Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats. Teamet du kommer att tillhöra sitter i ljusa trevliga lokaler på centralstationen i Gävle.


Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även:
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Löpande kompetensutveckling i form vår egen moderna digital utbildningsportal, Eduhouse a+.
Friskvårdsbidrag.



Vem är du?
För att trivas i rollen bör du vara noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du gillar att omges med kollegor, är duktig på att samarbeta samt bidrar med positiv energi. Dessutom har du ett öga för detaljer och har som vana att kontrollera ditt arbete så att allt blir rätt. För att lyckas i rollen bör du ha ett systemintresse och någon slags systemkunskap sedan tidigare. Har du tidigare jobbat i en administrativ roll så ses det som mycket meriterande.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta rekryterare Jessica Petersson; jessica.petersson@accountor.se
Välkommen med din ansökan!
Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida eller lära känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle Gävle
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Postadress

Nobelvägen 2
Gävle, 80267

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024