OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AB Impregna i Ludvika, med 21 anställda, tillhör Rundvirke Poles som säljer telefon- och kraftledningsstolpar i impregnerat trä till kunder huvudsakligen inom EMEA området. Tillverkning sker på Impregna i Ludvika samt på Octowood AB i Kälarne. Rundvirke Poles är ett dotterbolag till Rundvirke Industrier som är moderbolag i Sveriges största specialvirkeskoncern. Koncernen präglas av ett högt kvalitetstänkande från råvaruanskaffning till försäljning. Rundvirke Skog förser koncernens industrier med råvara, AB Rundvirke i Marmaverken försågar kvalitetsvirke till massiva fönsterämnen, Rundvirke Komponent i Edsbyn tillverkar limmade fönsterämnen, samt Östanåsågen i Edsbyn som sågar konventionella varor. Läs mer på www.poles.se
Motiveras du av att ha en betydelsefull roll på ett svenskt och framgångsrikt företag? Är du på jakt efter ett riktigt intressant jobb? Vi på Impregna behöver just nu förstärka vår administration och söker dig som vill ta ett stort ansvar och långsiktigt vill vara med och utveckla våra verksamheter. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsbeskrivning
Som order- och ekonomiadministratör kommer du att ansvara för orderadministration för våra internationella kunder och utföra enklare ekonomiarbete, inklusive bokföring. Mer specifikt kommer du också att arbeta med:
* Hantera och koordinera orderflödet för främst våra internationella kunder, inklusive orderbekräftelse, leveransstatus och fakturering.
* Samarbeta med säljare och planerare att säkerställa att kundernas behov och förväntningar uppfylls.
* Hantera korrespondens och kommunikation på engelska med kunder och leverantörer angående orderstatus, faktureringsfrågor och betalningar.
* Utföra enklare ekonomiarbete såsom hantering av leverantörsfakturor, in/utbetalningar i bank samt uppdatering av kundregister. krävs därmed.
* Assistera i månads-, kvartals- och årsbokslut genom att samla och sammanställa ekonomisk information.
Du rapporterar till platschef och har ett nära samarbete med kollegor både bolaget och koncernen. Tjänsten är placerad Ludvika. Känner du dig lockad av utmaningen?
Är du rätt person för jobbet
Det här jobbet passar dig som är en detaljorienterad och stresstålig person med mycket god administrativ förmåga och som är serviceinriktad och lösningsorienterad. Att vara lyhörd och ansvarsfull värderas högt i denna roll, eftersom du kommer ha nära samarbete med vår ekonomiavdelning där det är viktigt att deadlines följs. Du har arbetat några år med kunder i en likande administrativ roll och har sannolikt en utbildning som motsvarar minst 3-årigt gymnasium
I övrigt krävs det att du
* har goda kunskaper i Microsoft Office och i synnerhet Excel.
* uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska.
* har goda skriftliga kunskaper i engelska.
* Kunskap om enklare bokföring.
Vi ser det som meriterande om du har
* erfarenhet av affärssystemet Monitor.
* någon form av branscherfarenhet.
Vad kan Rundvirke erbjuda dig?
Du erbjuds ett spännande uppdrag i en framgångsrik privatägd koncern med korta beslutsvägar och många kontaktytor med leverantörer och kunder i ett företag med goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen.
Sök tjänsten idag!
I den här rekryteringen samarbetar Impregna med Jefferson Wells och du kommer att bli anställd hos AB Impregna. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pär Gårdbro på telefonnummer: 070-268 80 76 eller via e-post: par.gardbro@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2023-08-13
Vi ser fram emot att höra från dig!