OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Max Matthiessen är Sveriges ledande oberoende rådgivare inom personrelaterade försäkringar och sparande.Bolaget grundades redan 1889 och har 370 medarbetare på 20 orter i Sverige.Kunderna består av anställda som arbetar på många av Sveriges ledande företag.Max Matthiessen är ISO-certifierat och alla finansiella rådgivare är certifierade av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm. Vi söker nu dig som har arbetat administrativt i minst tre år inom bank eller försäkringsverksamhet och som har mycket god erfarenhet från LIV- och/eller tjänstepension.Du har hög servicenivå, arbetar strukturerat och självständig, uttrycker dig väl i tal och skrift samt har bra siffersinne.Du är noggrann, initiativtagande och har en positiv inställning.Dina arbetsuppgifter blir att administrera våra befintliga kunder inom området tjänstepensioner.Du har god telefonvana samt erfarenhet av att arbeta i Word och Excel.Vi tror att lämplig utbildningsbakgrund är minst 3-årigt ekonomiskt gymnasium eller motsvarande.Högskoleutbildning och LIV-diplom eller motsvarande är extra meriterande.För rätt person kan vi erbjuda ett ansvarsfullt, omväxlande och vidareutvecklande arbete med såväl kundkontakter som kontakter med försäkringsbolag.Ansökningarna hanteras forlöpande.