Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta din karriär till nästa nivå i ett ledande företag som värderar innovation och kvalitet? Nu söker vår kund en engagerad och detaljorienterad administratör inom Product Masterdata för att stärka deras team i Göteborg. Varmt välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Product Masterdata Administrator kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande. Om allt fungerar bra och om arbetsuppgifterna tillåter är det möjligt att arbeta hemifrån 2 dagar/vecka, den första månaden kommer dock att vara 100% på kontoret.
Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara koordinering och administration av masterdata. Det innebär att du kommer att stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du, som Produkt Masterdata Administrator, är involverad. En viktig del av din roll är att säkerställa att leveransdatum hålls inom varje projekts tidsram.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Koordinering och administration av masterdata
* Stödja projekt för nya lanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att uppdatera produktdata i ERP- och MDM-system
* Säkerställa korrekt data för produktmärkning och specifikationer som används vid tillverkning
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis systemvetenskap, teknik, logistik eller ekonomi med inriktning mot IT, eller motsvarande förvärvad kunskap
- Har tidigare erfarenhet av ERP-system, helst Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations), samt en generell omfattande förståelse för IT-system
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet
- Besitter höga kunskaper inom MS Office-program, särskilt MS Excel
Det är meriterande om du
- Har arbetat med liknande uppgifter tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Strukturerad
- Samarbetsorienterad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231