Administratör inom Rekrytering

Administratör inom Rekrytering

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vi söker nu dig som vill arbeta administrativt inom rekrytering samt vara en del i en stor verksamhets viktigaste tillsättning. Är det du? Då är du rätt person för oss! Vi söker nu en HR-administratör inom rekrytering till en av våra kunder.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Rekryteringsadministratör arbetar du med verksamhetens semestertillsättning. Du hanterar inkomna ansökningar och telefonförfrågningar från kandidater och chefer samt säkerställer att information registreras i diverse datasystem. Rollen ansvarar för hantering av mejl, kontinuerliga utskick av erbjudande till utvalda kandidater, inbokning av hälsoundersökning samt inbokning av utbildningar som ingår i introduktionen. Du hanterar mejlutskick till chefer med information om starttider samt övrig information. Vidare ansvarar du för arkivering av avtal och hanterar lönepåverkande administration i verksamhetens personalsystem. Du anordnar introduktionsmöten för semesterersättarna där avtal signeras och förklaras. Du arbetar i tätt samarbete med en rekryterare och säkerställer att rätt information hamnar på rätt plats i diverse system samt att kandidaten är väl informerad om processen. Det här är ett uppdrag via Unik Resurs på ca 4-5 månader inledningsvis.

Din profil

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta och du gillar att arbeta administrativt. Du är serviceinriktad då kandidatupplevelsen samt samarbetet med rekryterande chef ska vara i fokus genom hela ditt arbete. Du är van att ha kommunikation med både interna och externa parter, och du tar eget ansvar i din roll. Vidare har du förmågan att anpassa dig och prioritera om vid behov. Vi arbetar i ett nära team vilket ställer krav på att du är prestigelös och vill arbeta mot gemensamma mål. För att passa in i den här rollen tror vi att du har:
- Gymnasial utbildning
- Erfarenhet av administration, gärna inom projekt.
- Kommunicerar på svenska och engelska i tal & skrift
- Mycket goda kunskaper inom Office-paketet
- Värderingar som står för mångfald
Det är meriterande om du har:
- Eftergymnasial utbildning
- Erfarenhet av rekrytering
- Erfarenhet av bulkrekrytering
- Erfarenhet av att hålla i utbildningar/föredrag
- Erfarenhet av HR-system & rekryteringsverktyg

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på elin.alm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024