Administratör inom rekrytering sökes till Saab i Karlskoga/Linköping!

Administratör inom rekrytering sökes till Saab i Karlskoga/Linköping!

Arbetsbeskrivning

Gillar du att jobba målinriktat, driva ditt arbete framåt på egen hand och samtidigt ha ett stort socialt kontaktnät? Då kan det här vara tjänsten för dig. Saab Dynamics söker administratörer med huvudfokus att stötta chefer i uppstarten av rekryteringsprocesser. Varmt välkommen att lämna in din ansökan till tjänsten som rekryteringskonsult redan idag!

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 18 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.

På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus är du som jobbar med Dynamics en del av deras mission. De jobbar i nära samarbete med att utveckla, tillverka och underhålla deras världsledande produkter, system och lösningar till kunder över hela världen.

Dina arbetsuppgifter
Som administrativt rekryteringsstöd på Saab Dynamics utvecklingsorganisation kommer du stötta 3 avdelningar med ca 20 sektionschefer, fördelade mellan Linköping och Karlskoga. Avdelningarnas ansvarsområden är mjukvaruutveckling, projektledning och andra teknikinriktade tjänster som berör bakgrunder inom till exempel ingenjör, IT och civilekonom. En stor del av din roll är att stötta cheferna med det administrativa kring rekrytering samt driva processerna framåt. För att förstå respektive chefs rekryteringsbehov kommer du att delta i olika ledningsgruppsmöten och ha en tät dialog med sektionscheferna. Det ger dig möjlighet att få insikt i hur det är att arbeta som linjechef och samtidigt kunna samla kompetens kring ledarskap. Du kommer att vara ensam i din roll samtidigt ha ett stort socialt nätverk.

De arbetsuppgifters om ingår i rollen är bland annat:

- Behovsanalys och informationssökande kring lediga tjänster och profiler som rekryterande chef söker.
- Skriva och publicera annons.
- Genomföra första urvalet.
- Boka intervjuer.
- Vid behov vara med på intervjuer.
- Kandidatåterkoppling.
- Koordinera de olika avdelningarnas deltagande vid olika studentevenemang och mässor i marknadsföringssyfte.

Din profil
Då du kommer vara ensam i rollen ser vi att du har lätt att ta egna initiativ och gillar att ha stort eget ansvar. Du är van att jobba målinriktat och vara den på arbetsplatsen som för arbetet framåt. Vidare gillar du gillar att arbeta med flera processer parallellt med varandra målinriktat och strukturerat. Arbetet kommer vidare innebära mycket social kontakt med din omgivning, såväl internt som externt. För att trivas i rollen behöver du därför vara en social person som både har lätt att ta kontakt och skapa relationer med nya människor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet eller utbildningsbakgrund som administratör, ingenjör eller inom HR. Då du kommer vara med i rekryteringar av olika ingenjörsprofiler är det meriterande om du har intresse för teknik. Arbetet kräver goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vi ser att du kommer från en bakgrund inom HR, administration alternativt ingenjör eller civil ekonom.

Ansökningsförfarande
Vill du ta chansen att utvecklas på Saab? I denna rekrytering samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt men enligt överenskomelse. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Gamsäter, lina.gamsater@skill.se.

Vi arbetar löpande med urvalet, sök därför tjänsten redan idag!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.

Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.

People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024