OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administratör med erfarenhet av att arbeta t ex inom försvarsindustrin? Är du strukturerad och tar egna initiativ i ditt arbete? Vill du arbeta på en kvalificerad säkerhetsskyddsavdelning med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Just nu söker vi två administratörer inom säkerhetsskydd och du kan bli en av dem.
Arbetsuppgifter
Säkerhetsavdelningen växer och vi söker nu två administratörer inom säkerhetsskydd.
Hos oss blir du del av ett positivt och kunnigt team som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter.
I rollen kommer du arbeta med administration kring säkerhetsprövning som bakgrundskontroller och boka in säkerhetsprövningsintervjuer, du kommer även arbeta med utfärdande av PSC/FSC (personel security clearence/Facility security clearence), hantera listor kopplat till registerkontroll samt administrera deltagarlistor och lokalbokningar till olika utbildningar. Det är även du som stöttar enheten med anteckningar på enhetsmöten, bokar in APT och enhetsmöten och liknande.
Arbetet är papperstungt och ställer krav på ordning och reda.
Tjänsterna ställer krav på att arbetet utförs på plats samtliga arbetsdagar, men med planering kan visst arbete ske på distans. Tjänsterna är placerade i Stockholm.
Vi söker dig som
För att komma in bra i arbetet har du erfarenhet av varierat administrativt arbete med högt inflöde och du har god erfarenhet av att arbeta självständigt i din roll.
Har du relevant erfarenhet av administration och hantering av ärenden inom säkerhetsskydd är det önskvärt, men inget krav.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt har god kunskap om att arbeta med administrativa stödverktyg som officepaketet eller olika ärendehanteringssystem.
Erfarenhet av att ha arbetat med exempelvis säkerhetsskyddade upphandlingar, fysisk säkerhet eller liknande som vi bedömer som relevant ser vi också som meriterande, likväl erfarenhet av dokumenthantering och diarieföring inom offentlig verksamhet.
Det är en fördel om du har en utbildning som koordinator eller samordnare av något slag.
Meriterande är även utbildning inom säkerhetsskydd.
Det är en fördel om du har kunskap om upphandlingslagstiftning och/eller säkerhetsskyddslagen.
För att trivas i rollen har du god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunikativ. Som person är du stabil och kan hantera högt arbetstempo och att växla mellan olika uppgifter. Du är noggrann och strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, hela tiden med sikte att nå mål och resultat. Dina processer driver du själv framåt och du tar ansvar för din uppgift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Om oss
Säkerhetsskyddsavdelningen ställer krav, kontrollerar, utbildar och stödjer FMV inom området säkerhetsskydd. Målet med säkerhetsskyddsverksamheten är att uppnå en väl avvägd säkerhet och att skyddet upprätthålls för tillgångar, verksamheter och leveranser. Säkerhetsskyddshandläggarna arbetar brett inom hela säkerhetsskyddsområdet och inom flera projekt mot mål som rör säkerhetsskydd såväl inom FMV som gentemot de företag som FMV har säkerhetsskyddsavtal med.
FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.
På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.
Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska.
Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel). #LI-Onsite #LI-CL1
Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta rekryterande chef Joss Edquist på telefon 08-782 40 00.
Vid frågor om processen ber vi dig kontakta rekryteringskonsult från Adecco, Anette Eriksson på telefon 073-684 71 16 eller mail anette.eriksson@adecco.se.
Sista ansökningsdag är 2024-11-11.
Välkommen med din ansökan.
FMV finns för landet, i många delar av landet. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Selander, Chef Radio
08-782 5518
Deirdre Cederbrand, Stf chef Radio
08-782 5702
Lars Ulvesand, Facklig företrädare SACO
08-782 4000
Micael Festin, Facklig företrädare OFR-S
08-782 4000
Anders Palm, Facklig företrädare OF
08-782 4000
Göran Stolpe, Facklig företrädare SEKO
08-782 4000
Staffan Strömbäck, Chef Metod och Designstöd och FOU
08-782 4716
Mi Irveland, Ställföreträdande Chef Metod och Designstöd och FO
08-782 4657
Agneta Bengtsson Andrade, Facklig företrädare TCO/Försvarsförbundet
08-782 4000
Pierre Königsson, Facklig företrädare SACO
08-782 4000