Administratör inom Sharepoint till AstraZeneca

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nu söker vi en till två administratörer med erfarenhet av Sharepoint till vår kund inom läkemedelsindustrin. Du kommer att ingå i kundens administrativa team som utför kvalificerade administrativa uppgifter och support. Varje roll kan komma att innebära kontakt med chefer på en global nivå och arbetet kommer att utföras i en dynamisk och komplex affärsmiljö med känslig och konfidentiell information. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå fram till och med 2015-11-30 med stora möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

För närvarande söker vi en till två personer som i huvudsak kommer att fungera som superanvändare inom Sharepoint. Dessa personer kommer att stödja och utbilda kollegor inom det administrativa teamet och hjälpa dem att få goda kunskaper och erfarenhet av hur man bäst arbetar i Sharepoint. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:
- samarbeta med globala kollegor för att leverera en konsekvent och professionell global admi-nistration service till kunder
- råda kunderna och kollegor om det bästa sättet att genomföra administrativa uppgifter
- administrera och vara en bra användare av väsentliga IS/IT-administrativa system för att öka effektiviteten i det dagliga arbetet
- medverka i administrativa kontinuerliga förbättringsaktiviteter
- bidra till kunskapsutbyte inom det administrativa teamet
- ge vägledning/coaching och mentorskap till kollegor där så krävs
- delta i utbildningsinitiativ och utveckling för administratörer eller annan relevant utbildning


Utbildning/erfarenhet

Vi tror att du som söker har 5 år eller mer administrativ erfarenhet, inklusive erfarenhet av att stödja chefer. Relevanta yrkeskvalifikationer i administrativa kunskaper. Dokumenterat avancerade kunskaper inom ett brett spektrum av administrativa processer och rutiner, erfarenhet av att arbeta i en Pharmaceuticals/Drug Development miljö är meriterande. Som person tror vi att du har en djupgående förståelse för vikten av professionell och diplomatisk social kompetens samt har förmåga att ta initiativ för att svara på snabbt föränderliga prioriteringar. Vi tror att du kan proaktivt prioritera och hantera kalendrar (med lätthet) samt har erfarenhet av inhemska och globala resesamordnare. Du har utmärkt social och kommunikativ kompetens vilket framgår av förmågan att arbeta effektivt med andra på alla nivåer i organisationen och externt. Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska språket.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POOLIA Väst AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 8 juni 2015

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024