OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Stab Vårdstöd och Teknik är en central stabsfunktion inom Karolinska Universitetssjukhuset. Staben består av sex verksamhetsområden, där samtliga arbetar nära vården i syfte att stötta kärnverksamheten med att leverera Karolinskas vårduppdrag till högsta kvalitet. Just förståelsen för och närheten till vårdverksamhetens vardag är en framgångsfaktor för hela staben.
Stab Vårdstöd och Teknik ansvarar för flera av Universitetssjukhuset centrala områden som medicinteknisk utrustning, IT-utveckling och IT-drift, Fastighetsutveckling, Kundtjänst och Administration samt FM- och servicetjänster. Vidare har staben ansvar för det framväxande området Kundtjänst och Administration, vilket omfattar både extern kundtjänst mot patienter och besökare, samt en intern motsvarighet gentemot Karolinskas personal där bland annat Stabsintern administration är en del. Det är till Stabsintern administration som vi nu söker tre administratörer. Stabens medarbetare återfinns mitt i händelsernas centrum vid Universitetssjukhusets båda sajter i Huddinge och Solna.
Vi erbjuder
Som administratör inom avdelning Stabsintern administration erbjuds du möjligheten att vara med och utveckla det chefsnära administrativa stödet. Stabsintern administration tillhör verksamhetsområde Kundtjänst och Administration, vilket är en del av Stab Vårdstöd och Teknik. Stabsintern administrations övergripande uppdrag är att bistå stabens chefer och medarbetare med administrativt stöd. Stab Vårdstöd och Teknik består av ca 550 medarbetare placerade i både Huddinge och Solna. I denna roll rapporterar du till avdelningschefen för Stabsintern administration.
Om tjänsten
I denna tjänst kommer du framförallt att vara stöd till chefer inom olika administrativa områden. Uppdraget kommer att vara behovsstyrt utifrån chefernas aktuella behov, vilket innebär ett varierat och väldigt nära samarbete med cheferna inom staben. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att vara protokollföring i större mötesforum som till exempel samverkan, inköp, fakturering och fakturahantering samt säkerställa att hantering och förnyelse av diverse avtal efterföljs.
Vår arbetsmiljö präglas av våra värderingar Ansvar – Medmänsklighet – Helhetssyn.
Vi söker dig som:
- Tar eget ansvar för ditt arbete och gör det som krävs för att nå ett bra slutresultat.
- Kommer med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du tänker i nya banor och är lösningsorienterad.
- Organiserar och planerar ditt arbete väl. Du slutför det som har påbörjats och håller deadlines.
- Är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Krav:
- Erfarenhet av uppdrag som administrativt stöd till direktör/verksamhetschef eller annan likvärdig erfarenhet.
- Goda kunskaper inom Office365 och webbaserade administrationsverktyg.
- Erfarenhet av arbete inom komplexa organisationer samt verksamhets- och organisationsutveckling.
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande:
- Högskoleutbildning, yrkeshögskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom för befattningen relevanta områden såsom medicinsk sekreterare, hälso- och sjukvårdsadministration eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- God kunskap och erfarenhet av att arbeta i de administrativa system som används inom Region Stockholm.
Om rekryteringsprocessen
Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
För att din ansökan ska vara komplett ska den innehålla:
1. CV
2. Personligt brev
Provanställning kan komma att tillämpas i denna rekrytering. Läs mer om rekryteringsprocessen HÄR.
Vi på Karolinska vill generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! För att lyckas med det så behöver våra verksamheter också professionella stödfunktioner.