OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Stockholm söker vi en duktig administratör. Det är konsultuppdrag med start omgående där det för rätt person kan finnas möjlighet till anställning direkt hos kunden.
Kunden är ett joint-venture med uppdraget att samordna utbyggnaden och driften av ett rikstäckande mobilnät. I dagsläget täcker det kombinerade 2G/4G-nätet 99% av den svenska befolkningen och en spännande 5G-resa är initierad.
Som administratör ansvarar du för att stötta företagets teknik-, inköps- och ekonomi-team i olika processer.
Du ingår i ett teknik-team som består av sex personer och rapporterar till CTO.
Om tjänsten
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Avtalshantering (mottagande, kontroll av riktighet, registrering och lagring) för områden som t.ex. sitehyra och el samt transmission (t.ex. fiberhyror).
- Skapa och administrera fullmakter
- Stötta inköpsansvarig med uppdatering av avtals- och prisdatabaser samt registervård
- Tillse att ägarbolagen har tillgång till uppdaterad dokumentation avseende produkter och komponenter som används i nätet
- Uppföljning av elförbrukning i form av t.ex. fakturagranskning för företagets egna elabonnemang och insamling av data till miljöuppföljning
- Viss hantering av leverantörsrekontra
Vem söker vi till denna tjänst
För att trivas på uppdraget tror vi att du motiveras av ordning och reda, tycker det är spännande att försöka nysta ut och finna svar i eventuella oklarheter och presentera förslag på hur befintliga processer kan förbättras
Som person tror vi att du är ansvarstagande och prestigelös i ditt sätt att arbeta och att du tycker om att hjälpa och stötta olika funktioner. Både ekonomi och teknik intresserar dig i största allmänhet och du har god förmåga att snabbt kunna ta till dig ny information och kunskap
Kvalifikationer:
Någon typ av eftergymnasial utbildning är önskvärt, i kombination med minst 2-3 års arbetslivserfarenhet
Tidigare erfarenhet från IT-/telekom-industrin är en fördel, men inget krav
Erfarenhet av stödsystem såsom Microsoft Dynamics NAV (ExFlow, ExDoc), GetAccept är ett plus
Goda kunskaper i engelska
Goda kunskaper i Excel och PDF (Adobe)
Stämmer ovanstående in på dig? Ansök redan idag då!
Motivera redan i din ansökan varför du tror att du är rätt person för uppdraget. Vi kommer att gå igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Tillsättning
Startdatum: 2020-09-01
Längd: 2020-12-31
Plats: Stockholm
Arbetstid: 100%
I rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och därför vill vi att du motiverar dig väl redan i ansökan till oss. Varför passar just du för uppdraget?
Om Jobzone Sverige
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag och vi har ca 50 lokala kontor i Sverige och Norge.
Alla med stora kunskaper om sin marknad och vi jobbar utifrån dig som medarbetare i fokus: vår vision är att ha världens lyckligaste medarbetare!
Du kan känna dig trygg i din anställning hos Jobzone. Du blir anställd på heltid, du är försäkrad och får pensionsavsättning. Självklart har vi kollektivavtal och är medlemmar i Bemanningsföretagen.
Dessutom finns det alltid någon nära som ställer upp för dig. Det är en självklarhet, vi vill vara branschens bästa arbetsgivare!
Som anställd hos Jobzone finns en mängd karriärmöjligheter.
Vi finns inom många branscher och verkar i stora delar av Sverige och Norge - vart är ditt nästa drömjobb inom Jobzone?