Administratör inom transport och logistik

Administratör inom transport och logistik

Arbetsbeskrivning

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt. 

SFV Utrikes ansvarar för de statsägda utlandsfastigheterna, såsom svenska ambassader, residens och institut. Vårt uppdrag handlar om att förvalta existerande byggnader såväl som att bygga nytt och marknadsföra samtida svensk arkitektur, formgivning och design. Vår största hyresgäst är Utrikesdepartementet.

Nu söker vi en administratör med fokus på transporter och logistik. Vårt kontor ligger i Stockholm – men hela världen är vårt arbetsfält.


Din roll
Hos Statens fastighetsverk erbjuds du en omväxlande roll med stort mått av eget ansvar. Du får arbeta med spännande fastigheter där olika lokala förutsättningar utmanar din kreativitet och problemlösningsförmåga.

I dag är vi ca 20 personer som arbetar på SFV Utrikes och är organiserade i fyra förvaltningsteam och en administrativ grupp med fyra förvaltningsekonomer och två personer som arbetar med inköp och transport. Gruppen leds av ekonomiansvarig gruppchef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande: 


• Utifrån underlag från förvaltare, teknisk förvaltare eller entreprenör ombesörja transportlogistiken av varor till Utlandsmyndigheter.
• Framtagande av priskalkyl för transport
• Utreda bästa alternativ för transport och packning utifrån miljö, pris, kvalitet och tid
• Upprätta leveransplaner
• Uppföljning av transporter genom kontroller och leveransbevakning
• Kontaktperson för upphandlade transport- och logistikfirmor
• Tull- och exporthantering
• Back up till inköpsfunktionen
• Samordna enhetens upphandlingar och vara kontaktperson till SFV:s Upphandlingsenhet.
• Du kommer även att arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter såsom att bestyrka och kontera fakturor, administrera i utlägg i SFV:s HR-system, handlägga viseringsärenden mm.


Din profil
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning. Vidare har du erfarenheter av administrativa arbetsuppgifter, gärna med erfarenheter från en liknande roll. Du har goda kunskaper i olika administrativa system och uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen eller offentlig verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person behöver du vara positiv, service- och kundorienterad. Viktigt är att du flexibel och har förmågan att prioritera mellan och att arbeta med flera uppgifter parallellt.

 

Mer information
SFV tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer ske före anställning.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se.

Sista ansökningsdag är 2020-10-13 och vi ser fram emot att ta del av din ansökan och CV. Välkommen till oss!

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens fastighetsverk
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2020
  • Ansök senast: 13 oktober 2020

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024