OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor.
Välkommen till oss och Trelleborg!
Arbetsplatsen
Tekniska serviceförvaltningen ansvarar för service åt övriga förvaltningar i Trelleborgs kommun i form av IT, lokalvård, transporter, verkstad och lokalförsörjning.
Förvaltningen ansvarar även för frågor i kommunen beträffande vattenförsörjning, avloppshantering, allmän platsmark, trafikens infrastruktur, väghållning, torghandel och avfallshantering.
Avdelning för intern service är en del av tekniska serviceförvaltningen. Intern service består av tre enheter lokalvård/städ i ordinärt boende, transport & logistik samt fordon & verkstad. Vi erbjuder lokalvård och andra arbetsplatsanknutna tjänster för kommunens förvaltningar och verksamhetslokaler. Inom avdelningens ansvar ryms även intern postservice, kontorsservice samt fordons- och verkstadsservice. Här återfinns också kommunens fordons- och cykelpooler, kommunens drivmedelscentral samt intern varudistribution som samordnar och distribuerar leveranser av mat och materiel till de kommunala verksamheterna.
Enheten transport och logistik inom intern service växer och behöver stärka gruppen med ytterligare en medarbetare, vi söker därför nu en administratör. Arbetsplatsen är belägen på Tommarpsvägen 46 i västra Trelleborg, med närhet till såväl allmänna kommunikationer som till motorväg.
Arbetsuppgifter
Som administratör på intern service transport och logistik kommer du bland annat att arbeta med kontering av fakturor, inköp till enheten via marknadsplatsen och andra upphandlade leverantörer, uppföljning av statistik och vid behov ha kontakt med leverantörer. I rollen som administratör är du den som tar emot samtliga leveranser och sköta logistiken med ompackning, sortering och ruttoptimering inför avgående utkörning och leverans till kund. I din roll som administratör kommer du också att ansvara för dokumentation av avvikelser vid leveranser och hantera klagomål från våra kunder. Du kommer att arbeta i system som KomMa och Raindance. Vid förändringar i vårt affärssystem KomMa kommer du att vara kontaktperson för enheten och vara delaktig i nya implementeringar. Hos oss arbetar vi över gränserna och hjälper till där det behövas, därav kan dina arbetsuppgifter komma att variera.
I rollen som administratör ges du ett stort ansvar i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor, du initierar, driver och följer upp arbetet samt processer. Du motiveras av att ge god service till kommunens medborgare och till våra kunder. Viktiga egenskaper i denna tjänst är att du är duktig på att samarbeta, har ett engagemang som du delar med dig av till andra, är flexibel, lösningsorienterad, ansvarstagande och så klart att du har ett intresse för transport- och logistikfrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med relevant inriktning, exempelvis transport och logistik. Vi vill att du har minst ett års erfarenhet av arbete med transport- och logistikfrågor såsom planering av transport och logistik i verksamhetssystem samt erfarenhet av arbete med fakturahantering och kundkontakt, Tjänsten kräver att du har goda datakunskaper och kunskaper i Microsoft Office. För denna tjänst krävs en god kommunikativ förmåga och förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska både i tal och skrift.
B-körkort och truckkort, samt erfarenhet av av framföra fordon i tjänsten är ett krav.
Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet av att arbeta i kommunal och offentlig verksamhet, en god lokalkännedom är en fördel. Erfarenhet av att arbeta i systemen Raindance, KomMa är också meriterande för tjänsten.
Vi kommer att lägga stor vikt på personlig lämplighet.
Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontakt
Mirsad Preteni enhetschef Transport och logistik
0410 73 32 99
Fackliga kontakter:
Sista ansökningsdag
2024-09-13 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen i denna rekrytering och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.