Administratör inom Treasury för Vattenfall

Administratör inom Treasury för Vattenfall

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom Treasury? Då är detta något för dig! Vi söker nu en administratör inom Treasury till Vattenfall!

Rollen är ett konsultuppdrag på heltid som sträcker sig från januari till december 2025. Placering är på Vattenfalls kontor i Solna, Stockholm.

Om tjänsten
Group Treasury ansvarar för att säkra långfristig finansiering, hantera överskottslikviditet och säkra valutaexponering för koncernen. Som administratör inom Treasury kommer du att ha omfattande kontakt med både interna och externa parter och agera som den främsta kontaktpunkten för administrativa frågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som administratör inom Treasury kommer du ansvara för att Vattenfall fullgör sina åtaganden, det vill säga:

• Ansvara för att alla interna och externa finansiella transaktioner bearbetas korrekt och i tid.
• Ansvara för att upprätthålla och uppdatera kortsiktiga likviditetsprognoser för Vattenfall.
• Sköta hanteringen av margin calls och säkerställa att nödvändiga åtgärder vidtas i tid.
• Ansvara för att sammanställa och rapportera nödvändiga lagstadgade och statistiska rapporter.
• Delta i tester av Treasury-systemet vid systemuppgraderingar för att säkerställa att alla funktioner fungerar korrekt.
• Fungera som den primära kontaktpunkten för administrativa frågor både internt och gentemot externa parter.
• Säkerställa att Vattenfall uppfyller sina finansiella förpliktelser samt se till att alla finansiella åtaganden fullföljs enligt gällande avtal och tidsramar.
• Arbeta nära Treasury-teamet för att säkerställa en smidig och effektiv hantering av alla administrativa processer.

Vem är du?
Utöver en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet inom Treasury är du:

• Kommunikativ och samarbetsvillig, med förmåga att hantera både interna och externa kontakter.
• Strukturerad och noggrann i arbetet, med ett starkt fokus på detaljer.
• Tillförlitlig, entusiastisk och en sann lagspelare.
Vidare har du goda språkkunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2024
  • Ansök senast: 24 november 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


21 november 2024