OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och vill få fot in på ett internationellt samt välkänt logistikföretag? Har du kanske en utbildning inom logistik alternativt erfarenhet av en serviceorienterad roll och önskar att jobba administrativt? Då är detta det perfekta instegsjobbet för dig!
Om tjänsten
I denna tjänst kommer du via oss på OnePartnerGroup arbeta hos vår kund DHL Express i Landvetter som tulladministratör. Du kommer att tillhöra en specialistavdelning på företaget som ansvarar utförtullning av tullpliktiga sändningar. Tjänsten är av administrativ karaktär där du arbetar med exportförtullningar samt olika former av rapportering i dataprogram. För att vara framgångsrik i tjänsten krävs hög servicekänsla, kvalitet samt en kombination av noggrannhet och effektivitet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att:
• hantera exportförtullningar
• arbeta med uppföljningar
• arbeta med olika former av rapportering i datasystem
• representera organisationen i varje kontakt såväl intern som extern
• agera kundvårdande
Det finns goda möjligheter att utvecklas i tjänsten och som en del av ett marknadsledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Arbetstiderna är 13:30-22:00 alternativt 05:00-13:30 med placering i Landvetter (flygplatsen). Således är det bra om du har körkort och tillgång till bil alternativt kan ta dig kollektivt fram och tillbaka till arbetsplatsen.
Din profil
Vi tror att du som söker är i början av din karriär, gärna med något års arbetslivserfarenhet av serviceorienterad roll. För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har en mycket god känsla för service och vad det innebär. Du kommer att arbeta i en händelserik miljö som ställer krav på en god organisationsförmåga, flexibilitet och förmåga att kunna fatta egna beslut. Vi söker dig som är en lagspelare där det faller sig naturligt för dig att vara social och kommunicera både internt och externt. Vidare ser vi att du tar ansvar och är noggrann i ditt arbete, samt att du kan hantera en ojämn och tidvis hög arbetsbelastning.
Kvalifikationskrav:
• ha god datorvana
• ha gymnasieutbildning
• kunna kommunicera flytande muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
• tjänsten kräver utdrag ur Polisens belastningsregister samt godkänd kontroll hos Transportstyrelsen.
Relevant utbildning/erfarenhet är meriterande.
Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: April
Slutdatum: Sista oktober 2022 med goda möjligheter till förlängning
Arbetstid: mån-fre 13:30-22:00 eller 05:00-13:30. Skriv gärna i ansökningstexten vilken tid som passar dig bäst alternativt om du är öppen för båda passen. Man jobbar antingen ena eller andra tiden, ej båda.
Plats: Landvetter (flygplats)
Känner du att denna tjänst passar dig? Vänta inte med att söka! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För frågor om tjänsten ring ansvarig konsultchef Anel Bosnjo på 073 430 49 96 eller maila anel.bosnjo@onepartnergroup.se.