Administratör inom tull till logistikföretag i Landvetter!

Administratör inom tull till logistikföretag i Landvetter!

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och vill få fot in på ett internationellt samt välkänt logistikföretag? Har du kanske en utbildning inom logistik alternativt erfarenhet av en serviceorienterad roll och önskar att jobba administrativt? Då är detta det perfekta instegsjobbet för dig!

Om tjänsten
I denna tjänst kommer du via oss på OnePartnerGroup arbeta hos en av våra kunder som tulladministratör. Du kommer att tillhöra en specialistavdelning på företaget som ansvarar för tullpliktiga sändningar. Tjänsten är av administrativ karaktär där du arbetar med importförtullning samt olika former av rapportering i dataprogram. För att vara framgångsrik i tjänsten krävs hög servicekänsla, kvalitet samt en kombination av noggrannhet och effektivitet. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att: 
• hantera importförtullningar
• arbeta med uppföljningar
• arbeta med olika former av rapportering i datasystem
• representera organisationen i varje kontakt såväl intern som extern
• agera kundvårdande

Det finns goda möjligheter att  utvecklas i tjänsten och som en del av ett marknadsledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Arbetstiderna är 05:00-13:30 eller 13:30-22:00 med placering i Landvetter (flygplatsen). Således är det bra om du har körkort och tillgång till bil alternativt kan ta dig kollektivt fram och tillbaka till arbetsplatsen.

Din profil
Vi tror att du som söker är i början av din karriär, gärna med något års arbetslivserfarenhet av serviceorienterad roll. För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har en mycket god känsla för service och vad det innebär. Du kommer att arbeta i en händelserik miljö som ställer krav på en god organisationsförmåga, flexibilitet och förmåga att kunna fatta egna beslut. Vi söker dig som är en lagspelare där det faller sig naturligt för dig att vara social och kommunicera både internt och externt. Vidare ser vi att du tar ansvar och är noggrann i ditt arbete, samt att du kan hantera en ojämn och tidvis hög arbetsbelastning.

Kvalifikationskrav:
• ha god datorvana
• ha gymnasieutbildning
• kunna kommunicera flytande muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
• tjänsten kräver utdrag ur Polisens belastningsregister samt godkänd kontroll hos Transportstyrelsen.

Relevant utbildning/erfarenhet är meriterande.

Övrigt
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Vardagar, vi söker en person till det tidiga passet 05:00-13:30 och en person till det senare passet 13:30-22:00
Plats: Landvetter (flygplats)

Känner du att denna tjänst passar dig? Vänta inte med att söka! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För frågor om tjänsten ring ansvarig konsultchef Anel Bosnjo på 073 430 49 96 eller maila anel.bosnjo@onepartnergroup.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Väst AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 18 januari 2022

Liknande jobb


Customs Specialist

Customs Specialist

20 november 2024

Tulladministratör till kommande uppdrag!

Tulladministratör till kommande uppdrag!

15 november 2024

Customs Specialist

Customs Specialist

15 november 2024

Customs Specialist

Customs Specialist

8 november 2024