OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Utveckling och IT är en betydelsefull del i Lantmäteriets verksamhet där vi arbetar tillsammans med Lantmäteriets verksamhetsområden i både strategiska, taktiska och operativa frågor. Utveckling och IT:s uppdrag är att bidra till utvecklingen av Lantmäteriets verksamhet genom att tillhandahålla effektiva lösningar och tjänster. Våra ledord för vår verksamhet är verksamhetsnytta, säkerhet, innovation och arbetsglädje. Vi har flera stora intressanta utvecklingsprojekt på gång som alla bidrar till samhällets utveckling och där behöver vi dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom Utveckling och IT kommer du att ha ett övergripande ansvar för samt utföra administrativt arbete som stöd för verksamhetsområdets samtliga chefer och ledningsgrupper. Det innebär exempelvis att planera och administrera möten, enhetsdagar och arrangemang, innefattande allt från lokalbokningar och deltagarkommunikation till beställningar och inköp. Det innefattar även bokningar av kurser, konferenser och vid behov resor.
Arbetsuppgifterna innebär även att stödja chefer med administration vid rekryteringar samt avrop av konsulter. Här ingår att planera, förbereda samt följa upp verksamhetsområdets traineeprogram. När nyanställda, konsulter och trainees anländer har du genomfört beställningar av relevant utrustning och sett till att arbetsplatserna är färdigställda.
Du kommer att vara en representant för verksamhetsområdet i myndighetens Arbetsplatsforum där framtida behov behandlas. Där blir ditt uppdrag att beställa och säkra upp att identifierade behov omhändertas på både kort och lång sikt. Du sköter även inventeringen av den utrustning som inte är personlig, exempelvis skärmar för övervakning, konferensrumsutrustning, utbildnings- och testmiljöer och liknande. Du kommer också att ansvara för administrationen av verksamhetsområdets sändlistor, utrymningslistor och liknande.
Som administratör ansvarar du även för beställningar av kontorsmaterial och att ha ordning och reda i verksamhetsområdets gemensamma ytor, exempelvis skrivarrum. Vid behov kommer du även att hjälpa till att administrera verksamhetsområdets webbsidor på Lantmäteriets intranät och Wiki, dokumentera workshops och ge allmänt administrativt stöd till chefer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör och att ge stöd till chefer och ledningsgrupper. Du har goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint och har lätt för att lära dig och arbeta i administrativa stödsystem. Du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du är en teamspelare som löser problem och utmaningar, både självständigt och tillsammans med andra. Du tar aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer.
För att lyckas är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och arbetar enligt en tydlig process. Du har även förmåga att organisera och planera ditt arbete väl, slutför det som påbörjats samt hålla deadlines. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, och en god förmåga att kommunicera.
För arbetsuppgifterna är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta med flera saker samtidigt och inte påverkas negativt av ändrade förutsättningar. Du kan även hanterar stress på ett konstruktivt sätt och bibehålla ett gott humör även vid press och motgångar.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.