OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknads- och integrationsavdelningen ansvarar för integration av nyanlända, arbetsmarknadsfrågor, verksamheten för nationella minoriteter och utsatta EU – migranter inom Umeå kommun.
Vi hjälper till med vägledning, skapar möjligheter och bidrar till nya färdvägar för människor som behöver stöd för att komma in i samhälls- och arbetslivet. Avdelningen består av sex enheter:
- Stöd, Ferie, Lön- och anställning
- Arenor för prövning
- Tidiga insatser
- Stöd till arbete
- Integration – bosättning
- Integration - arbete
Lön- och anställning
Lön- och anställning arbetar med arbetsmarknadspolitiska program och olika former av lönestödsanställningar i nära samarbete med Arbetsförmedlingen och kommunens olika verksamheter. Det kan till exempel vara extratjänster, lönebidrag, nystartsjobb eller offentligt skyddat arbete.
Nu söker vi en administratör till löne-och anställningsprocessen. Vill du bli en av oss?
Dina arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning lön och anställning kommer du att handlägga löneadministrativa uppgifter. I arbetet ingår bland annat:
- registrering och kontroll
- rättning av lön
- ge löpande support/stöd till kommunens chefer och medarbetare i tillämpning av Beredskapsavtalet (BEA)
- handhavande av lönesystem Personec P
- rekvirera statsbidrag
- medverka i utvecklingsarbete inom Lön- och anställningsprocessen
Om dig
Vi söker dig med minst gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning. Det är meriterande om du har utbildning från lönespecialistprogrammet på yrkeshögskola och-/eller har erfarenhet av att jobba i Personec P. Vi vill att du har minst 1 års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration, det är meriterande om du har erfarenhet av beredskapsavtalet.
Som person ser vi att du är en problemlösare som tycker om förbättringsarbete, du är noggrann, strukturerad, har en hög service- förmåga, tycker om att arbeta i team och har god kunskap i Officepaketet.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 12 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.