Administratör inriktning stöd och planering hemtjänst

Administratör inriktning stöd och planering hemtjänst

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör jobbet enklare för andra? Är det du som skapar en hållbar arbetsplats tillsammans med oss? Vi behöver dig!

Vi söker administratörer med hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga till vår enhet för stöd och planering på verksamhetsområde 2 på Hisingen.

Vi söker dig som tycker om omväxling och har goda kommunikativa förmågor. Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra omsorgstagare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör. I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten där vi ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas.

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Därför vill vi att du ska känna dig delaktig och ha inflytande över verksamheten och din egen utveckling. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta administration i våra olika system. Ansvar för planering inriktning hemtjänst är ett av uppdragen inom hemtjänst och då säkerställa att vi möter våra omsorgstagares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

I denna roll ingår du i en gemensam enhet med en enhetschef. Din arbetsplats är förlagd ute på hemtjänstkontor och dina arbetsuppgifter kommer att vara:
• På delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva
• Koordinera och planera för den dagliga driften för både den enskilde omsorgstagaren och för medarbetaren
• Korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• Samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• Uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef
Likväl söker vi administratörer med inriktning stöd mot enheterna såsom centraldiffare i TimeCare och även stöd i rekrytering och boka in introduktion osv. Det är viktigt att du har körkort samt har körvana. Bilen är ett arbetsredskap för våra medarbetare som behöver stöd med leveranser och skötsel av bilarna. Kan du stötta vid tillfälliga telefon- eller datorstrul är det ett stort plus.

I uppdraget kommer du att serva och stötta chefer. Det är ett arbete som är varierande och där man får gå in i verksamheten där behovet är som störst. Vi söker dig som tycker om omväxling, har god kommunikativ förmåga samt gillar ett självständigt arbete.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har minst avslutad gymnasial utbildning. Eftergymnasial utbildning inom administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant är meriterande. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har goda datakunskaper. Arbetslivserfarenhet från liknande administrativ tjänst, vård- och omsorg eller servicesektorn är ett krav.

Det är viktigt att du har körkort samt har körvana. Bilen är ett arbetsredskap och tar oss mellan olika enheter. Du behärskar därtill Officepaketet, har gärna erfarenhet av Proceedo och Personec samt TimeCare och grundläggande datakunskaper. Gärna erfarenhet av arbete i system kring daglig planering. Du är beredd att hugga in där det behövs och kan utföra vissa praktiska uppgifter.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Arbetet som administratör för stöd och planering innebär ett stort mått av självständigt arbete. Du som söker har förmåga att agera på egen hand utifrån vad situationen kräver och du kan ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Uppdraget innehåller många samarbetsytor, vilket ställer krav på din förmåga att arbeta tillsammans med andra för att hantera uppgifter.

För att gilla detta uppdrag behöver du ta dina uppgifter på allvar, vara mån om att slutföra det du påbörjat och se till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt. Det är viktigt att du har förmåga att överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.

Eftersom du trivs i mötet med andra hittar du möjligheter till relevanta samarbeten. Därtill har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer, skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024

13 december 2024