Administratör Intern service

Administratör Intern service

Arbetsbeskrivning

Vill du ingå i ett team av kollegor som trivs tillsammans, tar tillvara på varandras kompetens och drivs av att utvecklas tillsammans och söka nya vägar framåt? Vill du ha en roll där du har stora möjligheter att påverka arbetet framåt och kompetensutvecklas inom andra områden då enheten arbetar sömlöst mellan olika ansvarsområden? Då kan du vara den vi söker.

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Enheten Intern service ansvarar för stöd och service till alla medarbetare på Tillväxtverket. Enheten ansvarar för Tillväxtverkets lokaler och den dagliga driften och har en viktig roll kopplat till den digitala arbetsplatsen. Intern service medarbetare är placerade på kontoren i Stockholm, Östersund och Malmö.

Om tjänsten

I rollen som administratör inom Intern service är du ansvarig för den dagliga driften av Malmös kontor och reception. Arbetsuppgifterna består bland annat av att hantera inkommande ärenden, bevaka posttelefonen, beställningar, ta emot post och leveranser. Du är även ansvarig för den dagliga drifter på våra kontor i Göteborg och Jönköping där det mesta sker på distans.

Du stödjer lokalsamordnaren i kontakten med fastighetsägare och samlokaliserad myndighet vid exempelvis behov eller åtgärder i den fysiska arbetsmiljön. Du är objektspecialist för system kopplade till våra lokaler.

Du ansvarar för avtal, drift, leverantörskontakter och felanmälan.

Det förekommer även andra uppgifter av administrativ karaktär som till exempel fakturahantering, registreringar och vara behjälplig i sammanställningar. Även arbete med budget och prognos för lokaler kan förekomma.

Ditt tjänstgöringsställe är Malmö. Tjänsteresor kan förekomma.

Vi söker dig som har:


• Gymnasieutbildning inom någon allmän linje eller relevant område kopplat till tjänsten
• Minst tre års erfarenhet av receptionsarbete
• Minst tre års erfarenhet av lokalansvar
• Erfarenhet av att arbeta med systematiskt brandskyddsarbete samt säkerhetsarbete kopplat till lokaler
• Erfarenhet av att hantera offerter och avtal inom ramen för lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Goda kunskaper i Office 365, Integra och Eastcoast
• Erfarenhet av fakturahantering i Proceedo

 Följande är meriterande:


• Erfarenhet från roller som arbetsplatsens tekniska superanvändare
• Goda kunskaper i Teams samt verktygets funktioner

Som person söker vi dig som har god kommunikationsförmåga och är van att möta människor i olika situationer. Tjänsten kräver även att du kan ta egna initiativ och arbetar självständigt men samtidigt samarbetar med andra inom olika ämnesområden. Du är ansvarstagande och har ett lösningsorienterat arbetssätt. 

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform 

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. 

Sista ansökningsdag

Sista ansökningsdag är 2023-12-07.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Marlen Eriksson, tfn 08-681 91 22. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Heléne Hägglund, tfn 08-681 97 59.
Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Bergren nås via tfn 08-681 92 37.

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning.

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Ärendenummer: Ä 2023-3522.

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxtverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Besöksadress

Götgatan 74
None

Postadress

Box 4044
Stockholm, 10261

Liknande jobb


Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024

Receptionist till EA DICE

20 december 2024

Receptionist

20 december 2024

20 december 2024