OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör kanslienheten
Kanslienheten är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av nämndsekreterare, registratorer och administrativ personal om totalt ca 25 medarbetare.
En av våra tre administratörer ska gå i pension och vi söker därför dig som brinner för att serva andra!
Om tjänsten
Som administratör på kanslienheten servar och stöttar du tjänstemän och politiker och sitter fysiskt placerad nära dem du arbetar med. Du behöver därför kunna arbeta självständigt och själv söka svar på många av de frågor som dyker upp. Det är viktigt att du är politiskt oberoende då du kan komma att stödja politiker från flera olika partier.
Du hanterar post, fakturor, gör inköp, bokar lokaler, möten och resor, tar emot besökare och håller ordning i lokalerna. Du kommer även ha sekreteraruppdrag, bl.a. i utskott och sköta viss systemförvaltning. Ingen dag är den andra lik och uppdragen kan variera över tid.
Utifrån det söker vi dig som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, är noggrann och duktig på att självständigt organisera ditt arbete. För att trivas i rollen behöver du vara driven, serviceinriktad och gilla snabba kast och förändringar i arbetet. Du tycker om att ha många personliga kontakter och gillar att en stor del av arbetet handlar om att ge god service. Detta förutsätter att du har lätt för att samarbeta och kommunicera med olika kategorier av personer, samt har lätt för att skapa relationer såväl internt i organisationen som externt.Kvalifikationer
Du ska minst ha genomfört teoretisk- eller administrativ gymnasieutbildning.
För tjänsten krävs att du är politiskt oberoende.
Du ska vara serviceinriktad och tycka om att hjälpa andra utifrån deras förutsättningar och krav. Erfarenhet av administrativt arbete och av att arbeta i en politiskt styrd organisation är en fördel och ses som meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Kontaktperson
Jessika Ingelsson Norlander, enhetschef, 0455-30 30 38
Martin Håkansson, gruppchef, 0455-30 31 47
Övrigt
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare fri från diskriminering. I Karlskrona kommun har vi rökfri arbetstid. Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 18/3 2022.
Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert
Maria Persson
AnnSofie Johansson
Sussie Rantil
Lena Dehlin
Henning Fuhrman
Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87