OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg av och insatser till äldre människor. En av Sveriges viktigaste samhällsfunktioner. Hos oss arbetar undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster och enhetschefer på våra äldreboenden och inom hemtjänsten.
Grundläggande för vårt viktiga och givande arbete är att varje människa är unik, varje möte är unikt och vi når framgång genom samverkan och delaktighet. Vi erbjuder dig ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du får möjligheter att utvecklas och bidra till samhällsnyttiga insatser.
Kommunal hjälpmedelssamverkan, KHS, består av länets tolv kommuner som i samverkan driver två hjälpmedelscentraler, en i Kalmar och en i Västervik. Kalmar är värdkommun för denna samverkan.
Vi lagerhåller, distribuerar, recirkulerar och gör teknisk service på hjälpmedel. I vårt uppdrag ingår även upphandling och inköp av hjälpmedel.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av registervårdsarbete och rapporthantering i verksamhetens stöd-system, Sesam och websesam.
I arbetet ingår att delta i olika arbetsgrupper kring utveckling av verksamhet och stöd-system. Samt att vara kontaktperson kring IT-frågor och digitaliseringsprocesser till den kommun-centrala IT-enheten.
Ansvar för implementeringsstöd kring IT-verktyg, som till exempel office 365, är också en del av arbetet.
Det dagliga arbetet sker i nära samverkan med systemförvaltare, chefer och övriga medarbetare. I det dagliga arbetet ingår också kontakter med personal ute i kommunerna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med dokumenterad kompetens, lägst gymnasienivå med vidareutbildning inom administration eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten, samt några års erfarenhet av administrativt arbete.
Du ska också ha mycket goda allmänna data-kunskaper.
Du har erfarenhet av att arbeta i IT-baserade system och har lätt för att lära dig nya system.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att implementera nya IT-verktyg som till exempel O365.
Som person är du positiv, engagerad och noggrann. Du tar ansvar för dina arbetsområden och är flexibel i utförandet av dem. Du har förmågan att kunna samarbeta med aktörer både inom och utanför organisationen samtidigt som du kan bedriva ditt arbete självständigt.
Du ser dig själv som en lagspelare och har en grundläggande positiv människosyn.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Före anställning hos oss önskar vi att giltigt utdrag ur polisens belastningsregister inlämnas.
ÖVRIGT
Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.