Administratör/ kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Miljö- och byggförvaltning är en sammanslagen förvaltning av Mora och Orsas miljö- och byggförvaltningar, med Mora som värdkommun.

Förvaltningen lyder under en kommungemensam politisk nämnd, Miljö- och byggnadsnämnd med representation från båda kommunerna. Den gemensamma förvaltningen med enheterna plan, bygg, miljö, kart & mät samt staben verkar förvaltningen i en region med ca 30 000 invånare.

Vi drivs i vårt arbete av en vilja att bidra till utveckling, såväl våra kollegors som dem vi är till för, samhället och medborgarna. Som administratör och kommunikatör är du en viktig stödfunktion och rollen innebär därför ett varierande arbete inom ett brett område beroende på de aktuella behov som uppstår. Dina närmsta kollegor utgörs av förvaltningschef, ekonomi- och verksamhetscontroller, nämndsekreterare och arbetsmiljösamordnare, tillsammans utgör ni förvaltningens stab. Du ingår även i den förvaltningsövergripande administrationen.

Som administratör för Miljö- och byggnadsförvaltningen kommer du att stötta övriga i administrationen kopplade till förvaltningens ärendehanteringssystem Evolution (övergripande ärenden, planärenden och nämndarbete), ByggR (bygglovsärenden) och Ecos (miljöärenden). I tjänsten ingår uppdrag som kommunikatör, redaktör och arbete med hemsidan och förvaltningens sociala medier. Vana och intresse av kommunikation är nödvändigt. Hos oss på Miljö- och byggnadsförvaltningen finner du en arbetsplats där du har möjlighet att påverka, ta ansvar och utvecklas i din profession.

Vi söker nu en vikarierande administratör/kommunikatör. Tjänsten är en visstidsanställning men det finns goda möjligheter till förlängning. 



Arbetsuppgifter
I rollen ingår även hantering av myndighetsbrevlådan där du avgör vad som ska sorteras på rätt ställen, vad som ska diarieföras, skickas vidare, och vad som ska sparas på annat sätt. Andra arbetsuppgifter som att besvara mejl, hjälpa till med att förbereda begäran av uppgifter och andra liknande ärenden kan förekomma. Initialt är inriktningen på tjänsten den löpande administrationen som finns kring planärenden som exempelvis registrering, ärendehantering och utskick till remissinstanser och sakägare. Även andra administrativa arbetsuppgifter är aktuella och du kommer att arbeta med både komplexa och enkla frågor, såväl självständigt som i dialog med andra. Du har ett tätt samarbete med de övriga på planenheten i diverse administrativa uppgifter. 

Under hösten 2023 och 2024 pågår dessutom projektet “Min digitala arbetsplats” som är ett projekt för förbättrad internkommunikation i ett nytt intranät i sitevision. Arbetet sker utifrån beslutad kanalstrategi och du kommer att vara en del i detta projekt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning gärna med inriktning inom administration, kommunikation eller annan för tjänsten relevant utbildning, men den kan se ut på många olika sätt och erfarenhet kan bedömas likvärdig från vår sida. Det är meriterande om du har praktisk och konkret erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, framför allt med ärendehantering och registrering samt en förståelse för processen.

Som administratör arbetar du dagligen i olika digitala verktyg och system, du behöver därför erfarenhet av arbete i Office 365, Adobe Acrobat och en vana att arbeta i system med ärendehantering. God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift är en förutsättning i ditt arbete som kommunikatör.

För tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För uppdraget behöver du ha förmågan att självständigt kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är naturligt för dig att hjälpa andra och du är intresserad av att hitta struktur och lösningar på problem. Du är noggrann, lugn och tillmötesgående i ditt förhållningssätt och har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Eftersom du kommer att ingå i en grupp är förstås god samarbetsförmåga en förutsättning för att du och dina kollegor ska trivas med varandra, fråga varandra till råds och helt enkelt hjälpas åt på ett bra sätt. Som person är du noggrann och arbetar medvetet mot utsatta mål.

Information
Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan slutdatum för denna annons.

Mora kommun


Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html


För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/


Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.


Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024