Administratör -kommunikatör föräldravik.

Administratör -kommunikatör föräldravik.

Arbetsbeskrivning

I denna tjänst ingår du i ett team med fyra personer, alla med administrativa arbetsuppgifter. I nuvarande team råder en god samarbetsanda och vilja att bidra på olika sätt till pastoratets anställda, förtroende likväl som till allmänheten.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i din roll som administratör och kommunikatör hos oss. Som person är du strukturerad och gillar att ha ordning och reda. Du är positiv och serviceinriktad och trivs med att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med andra. Du har en förmåga att se helheten och hur olika delar av verksamheten hänger ihop och bidrar gärna i utvecklingsarbete. Du är van att uttrycka dig väl i både tal och skrift och kan anpassa nivån efter olika sammanhang och behov.
Vi tror att du
- gärna har eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT och/ eller kommunikation eller motsvarande kunskaper, samt arbetslivserfarenhet från administration eller teknikstöd från region, kommun, privat verksamhet eller i idéburna sektorn.
- du har goda kunskaper i Microsoft 365/Officepaketet samt Adobeprogrammen t ex Indesign, Premiere Pro mfl
- har en bra överblick över årshjulets aktiviteter så att du kan ligga steget före planeringsmässigt
- vi tror att Öland finns i ditt hjärta och om du inte redan bor här kanske drömmer om att flytta hit.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från administration eller teknikstöd med anknytning till kyrkans verksamhet. Det är även meriterande om du är van att arbeta med webbpublicering och sociala medier.
Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar Svenska kyrkans grundläggande värderingar.


Exempel på dina arbetsuppgifter hos oss:
Administration IT/GDPR
inköp teknisk utrustning
Nätverksansvar IT
GDPR-ansvar och löpande arbete med rutiner för hela pastoratet
hantera och ha kontoansvar för våra olika program och system
administrativt stöd till allmänhet, personal och förtroendevalda
Extern kommunikation
digital produktion och kommunikation
fortlöpande annonsering (bokning, produktion och distribution)
kommunikationsplan, årshjul
strategisk såväl som operativ kommunikation


Villkor
Anställningen är ett föräldravikariat, i en omfattning av 100 %. Tillträde 1 maj 2024 och under ungefär 1 år framåt. Under året kan tjänstgöring vissa helger förekomma t ex vid val, storhelger.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norra Ölands kyrkliga samfällighet Borgholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2024
  • Ansök senast: 27 februari 2024

Postadress

Östra Kyrkogatan 9
Borgholm, 38731

Liknande jobb


21 november 2024

Strategisk kommunikatör och innehållsproducent

21 november 2024

Kommunikatör, Göteborg

Kommunikatör, Göteborg

21 november 2024