OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Beskrivning
Kompetenscenter söker dig som tillsammans med kollegor vill jobba med administration av vuxenutbildning och arbetsmarknadsinsatser.
Inom sektor Bildning och Lärande arbetar Kompetenscentrum Kungälv med individuellt stöd till medborgaren för en hållbar och effektiv etablering på arbetsmarknaden. Kompetenscenter samlar Vuxenutbildning, Arbetsmarknad och Integration i syfte att stötta kommuninvånarna mot arbete och studier.
Kompetenscenter vänder sig till Kungälvsbor i åldern 18-65 som har ett behov av studier eller insatser för att integrera sig i samhället och etablera sig på arbetsmarknaden. Inte sällan är behoven både studier och övriga insatser. Du kommer till en spännande arbetsplats under utformning och där vi bygger ett team som skall bidra till att Kungälv når målet Sveriges lägsta arbetslöshet. Vi förväntar att du vill bidra i att utveckla vår administration tillsammans med kollegor och chef. Som del av administration kommer du att vara ansiktet utåt mot våra deltagare och elever. Arbetet är därför i hög grad också att ge service och stöttning till personer som inte sällan är nya och ovana inför studier och myndighetskontakter.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du jobbar i ett nära samarbete med övriga administratörer, studie- och yrkesvägledare, lärare och handläggare. Eftersom Kompetenscenter är en integrerad verksamhet kommer du behöva förhålla dig flexibelt till de olika behov som verksamheten förväntas möta. Konkret innebär det att administrera elevers och deltagares resultat och ärenden i Alvis som är vårat system för elevadministration. Administrationen ansvarar också att för att hantera de utbildningar som vi köper in eller som vi samverkar kring med Göteborgs regionen. Att hantera och rapportera statistiska underlag, utvärdera och jobba med kvalitetsförbättringar i våra systemstöd samt att registrera avbrott för att uppnå god ekonomisk kontroll är en viktig del av arbetet som administratör. Därutöver kommer du också behöva samverka med Göteborgs Regionen, Arbetsförmedling, Folkhögskolor, Studieförbund med flera.
Kvalifikationer
Högskola med lämplig inriktning mot administration.
Erfarenhet av administrativt arbete gärna skoladministration eller administrativt arbete på arbetsmarknadsenhet.
Vi använder O365 (Teams) som vår lärplattform och Alvis som vårt elevsystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av dessa system.
Svenska och Engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten är:
- Personlig mognad
- Flexibel
- Samarbetsförmåga
- Serviceinriktad
- Tydlig
Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Övrigt
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.