Administratör kompetensförsörjning till Staben

Administratör kompetensförsörjning till Staben

Arbetsbeskrivning

Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.

Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd samt äldrenämnd.

Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.

Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: ”Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!”Om arbetsplatsen
Social- och omsorgsförvaltningen gick den 1 november 2020 in i en ny organisation. Syftet med den nya organisationen är bland annat att vi ska få en ökad helhetssyn och utveckla vår samverkan utifrån ett brukarperspektiv.

Den nya organisationen består av avdelningarna Stab, Barn och unga, Vuxna och Äldre. Social- och omsorgsförvaltningens administration tillhör staben som inkluderar all förvaltningsgemensam service, ledning och stöd samt sektorsövergripande arbete. 

Vi söker nu en administratör för en ny tjänst till Social- och omsorgsförvaltningens avdelning Stab och enheten för Administration Stödprocesser. Inom staben finns också funktioner såsom förvaltningsledning, digitalisering och ekonomi. Som administratör hos oss kommer din inriktning att vara inom området kompetensförsörjningen inom förvaltningen och social-och omsorgssektorn.

Kontoret ligger på Drottninggatan 16 men kommer under hösten att flytta till Repslagargatan. Därefter planeras en större flytt hösten 2025 av hela social och omsorgsförvaltningen till Drottninggatan 45. Du kommer att dela kontorsutrymme med andra kollegor inom staben. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider där flextidsavtal tillämpas.

Arbetsbeskrivning
I rollen som administratör ingår du i en grupp med 25 medarbetare inom Administration Stödprocesser inklusive en chef. Du kommer att ansvara för informationsflödet till intressenter och ta fram och sammanställa material. Som administratör kommer du även att delta på möten och hantera arbetsuppgifter av en operativ karaktär för att skapa underlag inför strategiska beslut.

Andra arbetsuppgifter du kommer att utföra är:

- Sammanställa fakturor

- Redovisa statsbidrag

- Samla in statistik

- Ansvara för anmälan till utbildningar etc

- Uppdatera hemsidor 

En del i arbetet kan även innefatta att hantera en del i introduktionen för nyanställda, vara ett stöd för chefer, medarbetare och delta i olika chefsforum.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, YH/KY-utbildning inom personaladministration, kurser inom HR-området på högskolenivå eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av personaladministrativt arbete med fördel inom myndighet. 

Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift då arbetet innebär många kontakter, kommunikation och dokumentation. Du har god datavana och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med system som Heroma, UNIT4 eller QlikSense. Det är även meriterande om du har vana av att ta fram underlag och tolka personalstatistik. 

Som person har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjlighet i förändringar. Du strukturerar och tar ansvar för din uppgift. Då arbetsuppgifterna innebär att arbeta nära andra HR-kollegor i verksamheten är du lyhörd och inlyssnande. Du värdesätter ett gott samarbete. En del i rollen som administratör innebär att bland annat vara stöd till chefer och medarbetare vilket ställer krav på en bra kommunikation. Du talar klart och välformulerat och anpassar budskapet utefter situationen. Vidare är du stabil och lugn i stressituationer och fokuserar på rätt saker.

Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. 

Information om tjänsten
Tillträde: 2022-08-01 eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 9142
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 24 april 2022

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024