OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Är du en fena på att kunna lära dig nya system? Och är en noggrann och strukturerad person som gillar att arbeta självständigt men även i team? Nu söker vi en administratör till vår kontraktsavdelning. Läs mer och sök i dag!
Din roll
Som administratör på vår kontraktsavdelning blir ditt huvudansvar att formalisera det som inköparen har kommit överens med vår leverantör om i ett inköpskontrakt. Här fastläggs alla villkor samt den produktinformation, så kallad masterdata, som är nödvändig för att vi ska kunna hantera produkten internt hos oss i alla led. Kontraktsadministrationen har en avgörande funktion i att tillhandahålla den information som möjliggör hanteringen av produkterna på deras väg från leverantören, över till lager och slutligen till våra kunder.
Andra arbetsuppgifter:
* Du ansvarar för kontraktskrivningsprocessens samtliga steg
* Med utgångspunkt i förhandlingsdokumentationen som våra inköpare tillhandahåller ansvarar du sedan för kontakten med leverantören för att samla in nödvändiga underlag för att slutföra kontraktet.
* Du arbetar såväl i interna affärs- respektive kontraktsskrivningssytem samt hanterar olika sammanställningar i excel
* Hanterar löpande information, både från externa och interna parter
Din profil
* Du har en avslutad gymnasieutbildning
* Du är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga.
* För att trivas i rollen bör du också ha siffersinne och tycka om att arbeta i olika datasystem.
* Du är lösningsorienterad och söker själv aktivt efter information.
* Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.
* Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda.
* Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
* Har du dessutom goda kunskaper i tyska och/eller engelska. Då är detta rätt tjänst för dig!
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 23 oktober 2022. Tjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning. Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!